Wredan
HBK Medlem
Söker Thermotäcke/Isolertäcke till Fiat Ducato 2011
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Verkar ju kanonbra. Men hur fäster du fast dem? Ser ut som vridsnäppen. Har du monterat fat dem i karossen i så fall?Masatäcke, helt ovärderligt. Rutan varm och torr på insidan och inget kalldrag. Visa bilaga 236565
På halvintegrerad hängs täcket över dörrarna och spänns fast med resårband och plastkrokar som fäst i skärmkant och liknande.Verkar ju kanonbra. Men hur fäster du fast dem? Ser ut som vridsnäppen. Har du monterat fat dem i karossen i så fall?
Har funderat på att köpa detta men varit osäker på själva fastsättningen.
Som sagt. Verkar vara en riktigt bra ide. Trär du igenom själva täcket då på något sätt? Och det kraftiga vacuumet skapar inga defekter i karossen?Hej! Jag använder två st vacumlyftare Biltema 15-888 som jag delade på mitten så jag fick fyra fästen. Håller täcket på plats hela vintern. Förutsättningen är ju att det är slät karosseriyta.
Hälsningar Sanddammaren
Hej! Har inga bilder just nu. Det följer små stroppar med täcket bara att vända handtaget bakåt o trä på stroppen och sedan spänna fast. Har inte blivit några synliga märken hittills. Följer oxå med stroppar med krokar som fästes i karossen.Som sagt. Verkar vara en riktigt bra ide. Trär du igenom själva täcket då på något sätt? Och det kraftiga vacuumet skapar inga defekter i karossen?
Skicka gärna en bild om du har lust.
Tummen uppHej! Har inga bilder just nu. Det följer små stroppar med täcket bara att vända handtaget bakåt o trä på stroppen och sedan spänna fast. Har inte blivit några synliga märken hittills. Följer oxå med stroppar med krokar som fästes i karossen.
Hälsningar Sanddammaren
Tack för den infon. Hade nog blivit förskräckt också.Jeg har 2 sådanne kraftige sugekopper som jeg anvender på min almindelige personbil til at fastgøre holdere til mine fiskestænger når jeg fisker en uge i Norge. På den måde behøver jeg ikke at pakke stængerne sammen, når jeg flytter mig mellem de enkelte pladser i elven.
![]()
VAC:RAC Vacuum Stangholder til montering på Bil - Sort
Smart stang holder til bilen med Vacuum <b>OBS: Billedet viser begge holdere med 2 elastikker. Den ene har 2 elastikker den anden har 1 elastik!</b> Indhold: 2 stk holdere til montering på bil til din fiskestang Denne stangholder monteres ved hjælp af sugekop på bilens front samt på taget af...www.topgrej.dk
Da jeg anvendte dem første gang fik jeg en gevaldig forskrækkelse da jeg tog sugekopperne af efter at have kørt rundt med dem i en uge.
Da var der to tydelige runde ringe i lakken på bilen, så jeg troede at det ville betyde en omlakering af bilen.
Stor var min overraskelse da jeg dagen efter var kommet hjem til Danmark og jeg der ikke kunne finde de 2 ringe i lakken.
Jeg spurgte så min bilsælger om han kunne give en forklaring på det. Og ja, det var simpelthen de "miljøvenlig" lakker man var begyndt at anvende til biler, som blev sammentrykket af sugeeffekten, men som efter nogen tid rettede sig ud igen.
Så meningen med dette indlæg er: bliv ikke nervøs hvis der kommer mærker efter brug af sugekopper. Det løser sig.
Det följde med två vridfästen till varje sida som passar i motsvarande öglor i täcket.Verkar ju kanonbra. Men hur fäster du fast dem? Ser ut som vridsnäppen. Har du monterat fat dem i karossen i så fall?
Har funderat på att köpa detta men varit osäker på själva fastsättningen.
Såg ju faktiskt väldigt smidigt ut! Tvekar dock att skruva i karossen. Jag gör som du, testar först med sugkoppar och skulle jag tröttna på det så gör jag som du. Tack för bilderna. Och tack för engagemanget.Det följde med två vridfästen till varje sida som passar i motsvarande öglor i täcket.
Har skruvat dem i karossen och tätat skruvhålen med sikaflex när jag skruvade dit dem. Så det är ingen risk för fuktinträngning.
Nertill fäster jag med de resårremmar och plastkrokar som är fastsydda på täcket.
Det är då kanonenkelt att sätta upp det. Tar mig en knapp minut att sätta upp/ ta ner det själv.
Kollade också på alternativen med sugkoppar men tyckte det kändes bökigt så jag valde att skruva dit fasta vridfästenVisa bilaga 236894