• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

The Showlins, renoverar en fuktskadad husbil

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
2 ungdomar som i mina ögon varit helt blåögda då dom köpte en husbil till ett alldeles för högt pris, dom förstår att det är lite fukt i husbilen som måste renoveras.

Ju värre skador dom upptäcker ju gladare verkar dom bli, och dom använder kanske inte dom bästa materialen men glädjen finns där hela tiden och det är en av dom få på Youtube som jag följer. Ja ibland har jag haft ont i magen över vad dom går igenom.

Man skulle kunna säga att det är två superamatörer som tillslut börjar förstå hur verktyg fungerar!

Spana in Emil och Amandas oskuldsfulla husbilsköp.

Dessutom kan Emil trolla genom en fingerknäppning, kanske besitter den kunskapen för att han är musiker om jag minns rätt. Amanda är lärare eller studerar till lärare och man får hoppas hon lär barnen att man ska undersöka en varan ordentligt innan man köper den.
Undra om dom blir klara innan vintern och kommer den gå igenom besiktningen trots att den knappt håller ihop.


Underbara är dom iallafall.. :)
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
2 ungdomar som i mina ögon varit helt blåögda då dom köpte en husbil till ett alldeles för högt pris, dom förstår att det är lite fukt i husbilen som måste renoveras.

Ju värre skador dom upptäcker ju gladare verkar dom bli, och dom använder kanske inte dom bästa materialen men glädjen finns där hela tiden och det är en av dom få på Youtube som jag följer. Ja ibland har jag haft ont i magen över vad dom går igenom.

Man skulle kunna säga att det är två superamatörer som tillslut börjar förstå hur verktyg fungerar!

Spana in Emil och Amandas oskuldsfulla husbilsköp.

Dessutom kan Emil trolla genom en fingerknäppning, kanske besitter den kunskapen för att han är musiker om jag minns rätt. Amanda är lärare eller studerar till lärare och man får hoppas hon lär barnen att man ska undersöka en varan ordentligt innan man köper den.
Undra om dom blir klara innan vintern och kommer den gå igenom besiktningen trots att den knappt håller ihop.


Underbara är dom iallafall.. :)
Vilka sköningar!

Man kan ju inte låta bli att le hela tiden när man ser dem;)
Visst har de ett jätteprojekt framför sig, men de verkar ju ta det hela med ro, och massor av glädje.
Jag kommer definitivt följa deras bygge!

Tack för tips!

//Jocke
 
Toppen