• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

testfoto

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: testfoto

Grattis till nya optiken!
Vad fint det blev! Jättebra skärpa! Testa om du vill med en så stor bländaröppning som möjligt (lågt tal), så får du ännu mer utsuddad bakgrund. Testa vad som blir lagom, för skärpedjupet minskar ju med bländaröppningen. Testa lite olika varianter och se vilken som passar bäst!
Kör hårt!
/Annette
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: testfoto

Sänk tiden eller höj ISO, tänk på att du kan behöva stativ.

Högt ISO ger mer brus...:)
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: testfoto

Jag höjde isot men det hjälpte inte?
Skall testa igen lite senare skall in o köpa lite leksaker till gustav nu.(rc delar)
Återkommer säkert med mer frågor.
Måste även läsa instruktionsboken till kameran:eek:
 
F

F.d. 29772

Guest
Sv: testfoto

Vill ha. Har precis köpt objektiv för att kunna fota på långt håll. Får nog njuta av det ett tag först eftersom det behovet var störst innan nästa inköp ;). Fotografering är mitt största intresse efter hundarna.

Bitte
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: testfoto

Vill ha. Har precis köpt objektiv för att kunna fota på långt håll. Får nog njuta av det ett tag först eftersom det behovet var störst innan nästa inköp ;). Fotografering är mitt största intresse efter hundarna.

Bitte
Du kommer nog också på att du vill ha ngt mer än ett långobjektiv det gjorde jag:D.:D
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: testfoto

Slända, vet ej vilken art. 1/160 s f 4,5 -2/3 EV Nikon D700 Micro-Nikkor 105mm f2,8
Fotad igår kväll vid Sandsjöbacka naturreservat i norra Halland, ute i Maderna (den våtmark som man ser från E6)
Och tagen utan stativ...
 

Bilagor

  • 20100614.313.jpg
    20100614.313.jpg
    75,1 KB · Visningar: 7

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: testfoto

Man bör tänka på att fotografering i skugga under blå himmel gärna ger blåstick. Förr var detta ett problem som korrigerades med filter på optiken men i dagens digitaliserade värld är det lätt avhjälpt i efterskott med ett bildbehandlingsprogram.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: testfoto

Jag vet inte om alla känner till att vi har några mästerfotografer i klubben nämligen Inge Johnsson och Annette Seldén (kanske fler?). De flesta har sett Annettes bilder men kanske inte Inges.

Här är några smakprov på Inges bilder: Fotonatur.se

och på Annettes: Annette Seldéns hemsida
 
Senast ändrad:
Toppen