• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Tesa Autolift Elektriska Stödben

PiloteÅke

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Österåker
HBK-Nr
18469
Medlemskap
2024
Jag har funderingar på att montera Tesa Autolift på min gamla husbil och är lite nyfiken på om ni som har dessa upplever eller har några problem.
Har hört att en del som sålt och monterat slutat med det eftersom det var så mycket problem med elektroniken men det kanske beror på att de bara ser de som inte funkar.
Tacksam för era erfarenheter.
Åke
 

landetRunt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32411
Medlemskap
2024
Vi undersökte dom till vår halvintegrerade Pilote och fick svaret från Forsbergs i Linköping att man försökt installera dom på en liknande bil men att det inte funkade pga för kort slaglängd, benen gick inte ut långt nog för att lyfta bilen som förväntat. Märkligt, men tillräckligt för att vi skulle tappa intresset.
 

JanJannesson

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ale
HBK-Nr
22696
Medlemskap
2024
Jag har funderingar på att montera Tesa Autolift på min gamla husbil och är lite nyfiken på om ni som har dessa upplever eller har några problem.
Har hört att en del som sålt och monterat slutat med det eftersom det var så mycket problem med elektroniken men det kanske beror på att de bara ser de som inte funkar.
Tacksam för era erfarenheter.
Åke
Jag har haft Tesa 1 år, dom funkar bra om man står hyfsat plant, lite för kort slaglängd men annars inga problem. Lutar det mycket måste jag köra upp på nivåklossar och kompensera med extra plattor under stödbenen annars inga problem
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Jag har haft Tesa 5 år, dom funkar bra om man står hyfsat plant, lite för kort slaglängd men annars inga problem. Lutar det mycket måste jag köra upp på nivåklossar och kompensera med extra plattor under stödbenen annars inga problem.

Pålle
 
Toppen