• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Temperaturmätning.

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Kan du se mätområdet på givarna, min/max?
Mätintervall för centralenheten är 0 gr C till +50 gr C. Ska alltså placeras inomhus.
Mätintervall för de tre andra givarna är -20 gr C till +50 gr C. Kan placeras inom- eller utomhus. Men de är knappast täta.

Genom knapptryckningar kan man se alla givares min och maxvärden
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Efter att jag såg tipset ovan köpte jag också en. Men trots 20 mm tjock instruktionsbok (men den är liten och på flera språk) så har jag problem med att få igång sändningen från de trådlösa sensorerna till centralenheten. Återkommer om jag lyckas eller om jag lämnar tillbaka den.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Ok, men jag tolkade att på själva givarens display min/max
På de tre trådlösa givarna kan man se aktuell temperatur och RF. Men inte min/max. Det kan man däremot få fram på huvudenheten, både för huvudenheten och de tre givarna.
PeterK:s fråga kan tolka på lite olika sätt men jag hoppas att han nu fått svar.
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Efter att jag såg tipset ovan köpte jag också en. Men trots 20 mm tjock instruktionsbok (men den är liten och på flera språk) så har jag problem med att få igång sändningen från de trådlösa sensorerna till centralenheten. Återkommer om jag lyckas eller om jag lämnar tillbaka den.
Jag har nu lyckats få fram även de tre trådlösa givarnas värden på huvudenheten. Dock inte på det sätt som instruktionsboken säger. Så är det någon annan som har problem med det så går det bra att fråga här eller höra av sig till mig.
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Jag har nu lyckats få fram även de tre trådlösa givarnas värden på huvudenheten. Dock inte på det sätt som instruktionsboken säger. Så är det någon annan som har problem med det så går det bra att fråga här eller höra av sig till mig.
Köpte 2 paket förra veckan.
Men har inte öppnat dem ännu.
Så jag kanske återkommer :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.875
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
På de tre trådlösa givarna kan man se aktuell temperatur och RF. Men inte min/max. Det kan man däremot få fram på huvudenheten, både för huvudenheten och de tre givarna.
PeterK:s fråga kan tolka på lite olika sätt men jag hoppas att han nu fått svar.
Inlägg 5 var svaret på min kryptiska fråga, tack :)
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Jag har också denna sedan några år tillbaka.
Nu ligger i frysarna och ute. I annat fall ligger dom i kyl o frys i husbilen.
 
Toppen