• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Temperaturgivare

telijej

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,5 TDI
Årsmodell Chassie: 1997
Husbilsfabrikat: Hymer
Husbilsmodell: Camp swing 554
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1997
Ämnesområde: Kylsystem
Testkörde idag en runda. Efter ett tag visade temperaturmätaren över 90 grader och pendlade oroad. Jag misstänker starkt själva givaren. När motorn kallnat visar termometern ändå 60 grader Jag har mätt resistansen mot chassie får ca [FONT=Times New Roman, serif] 1200 [FONT=Times New Roman, serif]Ω [/FONT].[/FONT]

Jag vill minnas att någon har skrivit om temperaturgivare tidigare på forumet men kan inte hitta inlägget. Måste jag chansa och byta givare eller är det något annat jag skall kolla innan?
Jan-Evert

F

F.d. 25038

Guest
prova å jorda med en liten kabel har du rätt startar fläkten eller tempmätarn
sticker upp på topp! var försiktig

går mätarn upp på 60 grader fast motorn är kall när du sätter på kontakten
skulle ja nog spela på givaren.

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025
Hej

Jag har haft samma problem med en tidigare husbil och då var det bara kontaktstycket som inte hade riktig kontakt med givaren. Prova med att skrapa på stiften och spray med kontakt spray

Toppen