Telia stoppar plattsurf i utlandet | Aftonbladet
Fler tråkiga nyheter.
Fler tråkiga nyheter.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilket gör att man kommer att använda mobilens Hotspotfunktion och dela datatrafik den vägen.
Till exempel via Dovado Tiny AC (så bara en manick är kopplad till telefonens utdelade WiFi).
//Stefan
Om de stänger av dataroamingen så fungerar den väl inte i en mobiltelefon heller?
Om jag förstått rätt så kommer Sim-kortet för mobilt bredband inte att fungera utanför Sveriges gränser oavsett om du sätter det i telefonen eller i en router.
Däremot kan du ju använda mobiltelefonens abonnemang och låta din mobil vara hotspot/router för att komma ut på Internet med dator eller paddan.
Skulle tro att mobilens simkort även kan sättas i en router och fungera även utomlands.
Det är ju abonnemanget som är avgörande.