• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telia kontant kort

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Hej
Kom över från Finland i dag och köpte telia kontant kort i kalix för en månad. Nu undrar jag när jag kör över till Norge kan jag fortfarade surfa med telia kortet? Om jag surfar med mitt Finska kort i Sverige så kostar det "skjortan" så det använder man aldrig utomlands (köpte en Telia "dongel" också)
Ha de Paffw
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telia kontant kort

Nej du skall inte använda Teliakortet i Norge, det blir dyrt om det överhuvud taget går. Den enda svenska operatör som åtminstone på papperet fungerar i Norge och Danmark är Net1 men du blir låst i 24 månader och blir dyrt i överkant.

OBS! Detta gäller uppkoppling mot Internet, det går självfallet att ringa på vanligt sätt.
 
Senast ändrad:

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Telia kontant kort

Nej du skall inte använda Teliakortet i Norge, det blir dyrt om det överhuvud taget går. Den enda svenska operatör som åtminstone på papperet fungerar i Norge och Danmark är Net1 men du blir låst i 24 månader och blir dyrt i överkant.
OBS! Detta gäller uppkoppling mot Internet, det går självfallet att ringa på vanligt sätt.[/quote


När jag köpte detta kort så ville de inte ha några uppgifter om mig så de vet inte vem jag är, detsamma när jag aktiverade korte,t då skickade jag ett sms via datorn med koden som jag fick i affären dessutom betalade jag med svenska pengar kontant så det går inte att spåra vem som använder det
Ha de paffw
 
Senast ändrad:

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Telia kontant kort

Det kvittar att dom inte vet vem du är ;-)

Det blir dyrare att surfa i Norge, du har ju ett kontantkort (pengar på kortet)
och minuttaxan blir dyrare i Norge med ett svenskt kort = kortare internettid
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Telia kontant kort

Avgiften för uppkopplingen dras direkt så saldot blir nollställt ganska snart.
Tack nu hajar jag jag trodde det var fri uppkoppling hur länge som helst, då blir det inte lungna favoriter som bakgrundsmusik när man skall börja sova
Tack Knarrevik som orkar svara på alla frågor från såna som hajar noll
Ha de paffw PS! som är i Arvidsjaur och upplever gammla minnen från sena 70 talet när vi var hit varje påsk och bodde i en Lotta stuga nära Prästberge stugan är kvar Ds!
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Telia kontant kort

Hej är i Åre Duved fick meddeland att jag måste ladda mitt kort så jag surfade upp en månad på ett dygn man lär så länge man lever:) I morgon cyklar jag in till Åre och köper en månad till och nu vet jag att man stänger nar man inte använder internet och int lämmnar det öppet som hemma
HaDe Paffw
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Telia kontant kort

Hei Paffw!

Är du alldeles säker på att du har gjort rätt... Detsamma har hänt mig, men då hade jag inte sänt registrerings-SMS om en månadstid jag köpt tid på kontantkortet. Då gick pengarna fort (räckte 14 timmar....!

Precis som här i Finland nu, vi köpte ett Saunalahti-SIM-kort och laddade pengar i det. Därefter skickade vi en kod med SMS från samma SIM-kort (med telefon eller dator) för att registrera tiden man köpt. Då håller laddningen månaden ut oberoende om internettet är på dygnet runt eller inte.

Jag vet inte om detsamma gäller för Telia men fråga i affären.

Hälsning från kusten vid Jakobstad
jyrki
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Telia kontant kort

Hej Jyrki,köpte ni stickan också från Saunalahti eller bara simkortet?Har själv en svensk Comviq surf sticka som jag brukar använda i Sverige,så jag undrar om det kan funka med ett Saunlahtis simkort i Comviq stickan?Eller kanske stickorna är spärrade till en viss operatör (precis som vissa telefoner är)
Hälsningar från ett soligt Jakobstad.

Har nu varit på stan o tagit reda på fakta om dessa stickor o dom är operartörsbundna.Saunalahtis sticka kostar 39€ + 1,90€ per dag att surfa.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Telia kontant kort

Hej Folke,

Min TRE-sticka är upplåst i Spanien. Därför köpte jag bara ett SIM-kort, 5,90€ på pressbyrån. Ändrade bara APN-koden till "internet" och allt fugerade på en gång.

Köpte också en veckas fri surf, kostade c:a 6€. Det fanns för en dag, vecka eller månad.

hälsning från Uleåborg, körde förbi Jakobstad pga. vi fick en sten i vidrutan och långa sprickor som vi hoppas de kan reparera tillfälligt här innan vindrutebyte.....

jyrki
 
Senast redigerad av en moderator:

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Telia kontant kort

Hei Paffw!

Är du alldeles säker på att du har gjort rätt... Detsamma har hänt mig, men då hade jag inte sänt registrerings-SMS om en månadstid jag köpt tid på kontantkortet. Då gick pengarna fort (räckte 14 timmar....!

Precis som här i Finland nu, vi köpte ett Saunalahti-SIM-kort och laddade pengar i det. Därefter skickade vi en kod med SMS från samma SIM-kort (med telefon eller dator) för att registrera tiden man köpt. Då håller laddningen månaden ut oberoende om internettet är på dygnet runt eller inte.

Jag vet inte om detsamma gäller för Telia men fråga i affären.

Hälsning från kusten vid Jakobstad
jyrki

Hej
Man lär varje dag, i dag köpte jag nytt månadskort 5000 MB kollade saldot hade 10722 MB saldo: i går när vi fick sms att saldo tar slut så hade dottern instalerat "dongeln" på sin dator och tydligen hade det inte hunnit uppdatera så det visste bara om de 500 MB som ingick när man köpte anslutningen.
Ha de paffw
 
F

F.d. 55319

Guest
Sv: Telia kontant kort

Hej ! Vi använder ett internationellt Stick som fungerar Överallt i Europa. Köper kort i olika länder från Vodaphon, Telia , 3, DNA, mm. Kom ihåg när du öppnar så börja inte surfa förrän du får bekräftelse från operatören, kommer som SMS till datorn. Hälsningar från Strancamping i Larsmo.

Helge o Catarina
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Telia kontant kort

Tack, det är bra med information.

Har simkorts plats i datorn så det borde vara enklare med kontant korten utomlands, har inte prova använt bara nät som jag hitta på resan.

Bra att nån tar upp ämnet.

Fin solnedgång i Fäboda.

Hälsningar
Leif
 
Toppen