• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TELIA = FELIA ?

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Jag vet inte varför TELIA har så svårt att kommunisera med folk på ett enkelt sätt?
På förmiddagen kom jag inte ut på nätet över huvud taget.

Efter att jag försökt med alla medel att ta mig ut på Internet, så ringde jag upp supporten och väl där så hör man en röst, uppge, bla ,bla, sen ni är nr 36 i kön vänta ,vänta, åter vänta.
Sen kommer man då fram till en operatör som medelar, (då kopplar jag till mobil, )kopplingen klar och man får veta (du är nr 26 i kön) vänta , vänta vänta.

När man sen efter lång väntan ca 40 minuter får tala med en operatör som säger att dom har fel på sin utrustning men dom jobbar på problemet.
VARFÖR inte tala om från början ( vi har ett fel för närvarande och jobbar på det )
Men då får man kanske anlita någon konkurent som klara av Datakommunikation?
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: TELIA = FELIA ?

Samma upplevelse hade jag en förmiddag förra veckan, först kundtjänst (vänta vänta vänta) sedan mobilt bredband (vänta vänta vänta) men då med TELE 2.

Fel på deras utrustning och efter några timmar funkade det igen.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: TELIA = FELIA ?

Du skall vara glad för att du har Telia
Jag tycker nog desamma efter att provat dom flesta
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: TELIA = FELIA ?

Hej!
Håller också med de föregående. Telia är bra, har allt samlat på samma ställe, fast telefoni, bredband, digital-TV och två mobiler.
Har varit i kontakt med support på både bredband och digital-TV och det har aldrig varit problem med varken väntetid eller trevligt och hjälpsamt bemötande.
Hoppas det bara var en tillfällighet för dig.
Till sist, ha en trevlig tid med era husbilar detta år och att det blir ett riktigt gott solår i år!
Bosse
:spinny:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: TELIA = FELIA ?

Vi har också telia bredband o tv kollade en grej häromdagen ,tyckte allt gick slött ena sonen laddar den andra är också inne tv i gång och jag själv sitter på interner.Allt stängdes av utan tv,n kollade tv,n var den drog jo 5 m.bit.Och jag betalar för 8 och kommer på sin höjd upp till 6,25.Då är det inte mycket kvar att surfa på.Trodde inte att tv,n tog så mycket./susanne:(
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: TELIA = FELIA ?

:cool: Tack alla för era synpunkter, men jag får nog reda ut VAD det är som jag upplever som problem.
Om telia har problem med sin utrustning, och inte kan leverera ettor och nollor till sina abbonenter då borde man väl kunna medela det i ett inledande skede, vi har för närvarande leveransproblem men vi jobbar på det.
Det jag menar är när det blir avbrott i TVn då kommer det upp ett medelande (tillfälligt avbrott).
Men när man som jag undrar ÄR det fel på datorn eller var ligger felet?
Det var lika när mailen inte funkade för ett par dagar sen, jag skulle maila till Anders Valdman i vårat trafikutskott och det gick inte.

Eftersom jag inte är någon dataexpert, skulle det underlätta otroligt mycket för mig att veta ( det är inte fel på min dator )
Sen är det så att jag är kund hos telia sen 1972 och det tänker jag fortsätta med.

PS Problemet som jag upplever, är att sitta 40 minuter i telefonkö för att få reda på att det är fel på ettorna och NOLLORNA.
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: TELIA = FELIA ?

Att Tv´n drag mycket kraft är helt klart. När vi tecknade bredbands-TV så kommer vi inte upp i mer än max 8 mb sa Telia. Den som har tecknat 24 mb betalar för en Volvo men får en Fiat Uno när dom ansluter TV´n. Vi kunde köra 24 mb här ute i skogen innan TV´n anslöts, men nu enligt testen går det bara att ha 8 mb.
Sen är det så att 24 mb får man aldrig ut om man inte bor nära telestationen, då kan det bli högre, men knapast inte ens då 24 mb.
/Bosse
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: TELIA = FELIA ?

Svar igen på Hasse P´s sista rader (om man kunde läsa allt innan man knappar på tangenterna!!)
Ring inte direkt efter jobbet eller tidig kväll, utan om du kan så slå Telia en signal tidigare på dagen, då är inte trafiken så tät.
Testa också med att dra ur modemet och vänta en stund innan du ansluter igen. Har du router, så dra ur den också och anslut den sedan när modemet har startat, men detta kanske du redan har provat.
Hade själv ett ganska trögt och halvfungerande nätverk ett tag, men efter lite tester visade det sig att routen hade också fått sig en "kyss" när åskan slog ner, det visade sig inte förän efter ett halvår.
/Bosse
 
F

F.d. 9803

Guest
Sv: TELIA = FELIA ?

Man behöver inte ens titta på TV.n för att bandbredden ska minska, det räcker att digitalboxen är inkopplad till bredbandet. Vi har en 8Mb anslutning och vi har IP-TV. När kabeln från modemet till digital TV boxen är inkopplad så får vi ut ca 3Mb på bredbandet. detta oavsett om TV:n är på eller ej. Drar man ur kabeln så ligger vi på ca 7Mb.

Håller med om att det ibland kan vara svårt att komma fram till Telias support men man kommer ialla fall fram och får prata med oftast kompetent personal. Har erfarenhet av ett par andra operatörer och det var en ren katastrof!

/Anders
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: TELIA = FELIA ?

.... Problemet som jag upplever, är att sitta 40 minuter i telefonkö för att få reda på att det är fel på ettorna och NOLLORNA.

Hej Hasse!

Jag har lärt mig att om e-mailet krånglar så brukar jag gå in på chatt med suportern och där rullar i överkant ungefär samma typ av meddelande som på TV:n där man får reda på om det är något nätfel, kanske ett bra tips för att slippa sitta i telefonkö.

Kjelle
 
Toppen