• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

televes diginova ?

F

F.d. 11356

Guest
Hej ni på forumet har ett problem med en diginova får inte ihop kopplingen har kopplat från antenn till 12v matningen och sen in i inomhus delen vidare till tvn men så händer två konstiga grejer tvn slocknar när JAG sätter i antennen kortslutning sprakar till i kontakterna mäter och får 12v i kablen sen blir 12v försörjningens kabel glödhet får en kännsla av ATT det inte går ATT mata tvns 12v och antenn mätningen från samma viggo uttag ? Vad behöver man till diginovan inomhusdel+ 12v matning eller skippar man inomhusdelen den stora vita splittern JAG har mätt upp alla kablar och ingen signal mellar centrum kärnan och hölje på nån antennsladd vad Fan händer ?

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Sv: televes diginova ?

Hej
Sök på diginova på googel, där står något om felkoppling.
OBSERVERA!!!!!! FELKOPPLADE STRÖMFÖRSÖRJARE!!!!

Det har skett en förändring av inkopplingen av ströminmataren, den har blivit polvänd. Det innebär att en del skall kopplas med blå plus och brun minus. I en sändning har detta inte blivit uppmärksammat och det kan därför vara fel! Det går att mäta sig fram till vad som skall vara rätt.

Om du har ett mätinstrument, ställ det på ohm, (Ω::::::::) och mät mellan metallhöljet på inmataren och de två olika kablarna. Där du har kontakt (instrumentet visar 0) DET ÄR MINUS!
Televés DIGINOVA bästa campingantennen » 1800:- hos www.digitaltvexperten.se
Klas

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om TV gir spenning til antenneforsterker(5V) så kan det bli merkelige strømmer mellom denne og injektoren for antennen. Kun en strømkilde om gangen!

F

F.d. 29925

Guest

Kolla igenom TV,s-meny, kanske hittar du en 5 volts utgång till antennen.

Toppen