• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TELESKOPSTEGE

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025
Hej vänner
Vill kolla om det finns något intresse här i klubben för inköp av teleskopstege, jag funderar själv på att skaffa en sådan, bra både hemma och att ta med sig i bilen.
Kolla länken nedan, gå in under stegar.
Om vi blir några stycken får vi 15% rabatt.
Ha en fin dag
MVH KEJO 20

www.proffsmagasinet.se

Senast ändrad:

Eva D 9

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: TELESKOPSTEGE

Tack Kejo
En sån ska jag köpa när ska den beställas?
Fraktas den ut till var och en eller :spinny:
Hasse HBK 9

F

F.d. 673

Guest

Länken funkar bra för mig! Kommer till deras sida och gör sedan en sökning på "teleskopstege".

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025

Stegen är helt super! Lätt (ganska) flexibel, (kan användas i olika längder) får plats i det mest välfyllda garaget! Provade grannens, han är Snickare och använder den profisionellt, men som nybörjare så var den lite trixig att få ihop!
Fredrik

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Heisan, denne ser ut som en kopi av et Svensk produkt!
Har selv hatt orginalen fra Telesteps i 7 år - den bare funker og er svært lett.

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Hej Hasse!
Om jag förstått det rätt så levereras det till var och en som beställer, han ville att jag skulle samordna ett eventuell köp av flera för rabattens skull.
MVH KEJO

F

F.d. 6238

Guest

Å, ändå säjer dom att längden har ingen betydelse

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Hej igen
Priserna på deras hemsida var utan moms, så det blir lite dyrt tycker jag, är ni som skrivit att ni är intresserade fortfarande det?
MVH KEJO

Eva D 9

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Hej Kejo.
Intresset finns fortfarande.En annan undran är frakten fri eller tillkommer den,med hur mycket?Hur kommer beställningen att gå till rent praktiskt?Faktura eller förskottsbetalning?
Ha en bra dag alla HBK-are:mcride:

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Hejsan alla.
Jag drar mig ur detta nu, verkar lite svårt att få ihop det, de som är intresserade kan ju slå en signal till dom, kanske fås en rabatt iallafall.
Se även nedan svar.

Hej Kejo,

Jag såg inläggen på ert forum angående stegarna. Jag kan klara ut saker och ting så att ni vet villkoren.

Ni kan få 15% rabatt om ni beställer 3 stycken eller fler, som vi sa tidigare. Det enklaste är att jag mailar ut förskottsfakturor till de intresserade. När de har betalt så skickas produkterna.

Är det fysiskt möjligt så vore det bäst om ni beställde dem till en gemensam adress, då kan vi nämligen betala frakten om totalvärdet blir över 5000:- ex.moms på ordern. Annars tillkommer en fast fraktavgift på 144:- inkl moms per mottagaradress.

Maila eller ring om du har fler frågor.

/Arvid

Proffsmagasinet AB
Västmannagatan 62 | 113 25 STOCKHOLM
08 34 47 00 | 0709 183500
www.proffsmagasinet.se

Eva D 9

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

TACK för försöket Kejo.
Ett försök är bättre än inget försök.
Kanske det finns det någon som är duktig på tyska som kan undersöka den marknaden.
Ha De Hasse:wink:

Senast ändrad:

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2025

Jo Hasse, man vill ju försöka hjälpa sina kompisar, men det går fler tåg.
Ha det gött
MVH KEJO 20

F

F.d. 2061

Guest

Hej teleskopstegespekulanter!
Vi har använt en stege "Telestep" i två år.Den är lätt,enkel att dra upp till önskad längd,lättstuvad,fungerar kanon.Den finns bl.a. hos Ahlsell El.Men den är känslig för stötar på teleskoprören!Vid en skada på rören går den inte att skjuta ihop helt.Det finns reservdelar.Ett tips: fast en skyddslina i stegen och sen på något på husbilstaket.Det är lätt gjort att man drar ned den med en elkabel eller som jag gjorde med en vattenslang vid taktvätt!3.5 m högt,asfalt nedanför,inte att hoppa bara.
Hälsningar Dick.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bauhaus har en teleskopstege som, om jag minns rätt, verkade rimligt prissatt!
Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Her i Norge har jeg sett en utgave hos smartclub - ca. 1000 for en 3,6 m litt tyngre enn Telesteps (har selv 3,3 m TS) - ukjent fabrikat.
Regner med at det er denne Jappe har sett på Bauhaus.
Tyske husbil tidskrifter hadde for et år siden fokus på at Telesteps ble tilgjengelig i camper utsalg.
Har ikke sett andre merker nevt der.
Bauhaus og SmartClub bruker samme type innkjøp.

Toppen