• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telenor

Jag ringde just Telenors kundservice. Väntetid 43 min!

Jappe
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Sånt kallas kundfokus. Själv satt jag idag i kö till Ikea kundservice i 2,04 tim. Vilken tur att jag efteråt blev uppringd ang kundmätning. Gissa vilket betyg de fick. Det är inte OK att behandla kunderna som t ex Telenor och Ikea.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telenor

Jag är mycket missnöjd med Telenor!

Jag köpte ett surfabonnemang tillsammans med en platta på 7 tum. Enligt specifikationen skulle minnet vara på 16 gb. Det stämde inte; minnet är på 8 gb och när interna grunkor delvis har nyttjat det så blir det inte så mycket kvar.

Jag ringde upp Telenor och fick en massa egendomliga bortförklaringar av någon som uppenbarligen inte var så insatt i tekniken. Lätt förargad bad jag att få prata med någon som var mer insatt i ämnet och jag kopplades vidare. Ett helvetiskt oväsen (möjligen någon sorts musik) bröt ut i luren men efter en stund återkom den jag pratat med och sade att på grund av kö så skulle de ringa upp mig i stället. Han fick ett lämpligt nummer att ringa så nu får vi se vad som händer och när!

Jag är mycket missnöjd med Telenor! Bedrägligt beteende är väl närmast vardagsmat i branschen men bedrägeri??!!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

De svenska operatörerna sitter med armarna i kors nu när EU misslyckats med den fria roamingen.

Vi får se om Google, Apple m.fl. kan ändra på detta. Planer tycks finnas.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Då helgens resa gick till det stora gula varuhuset så fanns det lite tid till telefonen. Rätt skaplig uppkoppling.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    175,1 KB · Visningar: 2

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telenor

Nu har Telenor tagit bort sin 7-tumsplatta med enl. spec. 16gb minne.

Den köpte jag. Så här ser det ut i plattans spec.:

ej sams.jpg

Jag har ringt Telenor och jag har mailat Telenor om detta och ännu inte fått något svar. Skriver man 16 gb i specifikationen när internminnet i den är 8 gb så är det bedrägeri i mina ögon. Jag har sagt att jag kan acceptera "misstaget" mot kompensation i form av ett minneskort på 16 eller 32 gb. Få se om det kommer något svar.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

Ett minneskort kan aldrig ersätta internminne!
Kräv att de tar tillbaka plattan och skickar den du beställde.
16 GB är i minsta laget och även 32 i mitt tycke!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Telenor

Det beror på vad man ska ha plattan till. Appsamling blir det inte på denna.

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

Google Foto har redan ett bättre alternativ med obegränsad lagring i molnet.
Google använder sig även av exifvärden som koordinater och klockslag som gör det lättare att hitta gamla bilder i efterhand. Appen känner i vissa fall igen personer på bilderna om man en gång namngivit dem. Hokus pokus!
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Telenor

Om man är lite konspiratoriskt lagd, kan man fundera på hur lätt det är att hålla koll på folk i dessa tider. Vi lämnar rätt många spår efter oss vare sig vi vill eller inte.....
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Absolut! Jag skulle aldrig lägga mina bilder hos Google, de är ju kända för att utnyttja all info de kommer över i reklamsyfte.
Även Telenors erbjudande ger jag inte mycket för. Vad händer den dagen man vill byta operatör?
Så oberoende som möjligt är nog bäst!
(Usch vad negativ jag blev nu)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

När allt kommer omkring är molnet det säkraste sättet att bevara och komma åt sina bilder för en vanlig amatörfotograf. Inte så roligt med diskkrasher, stöld eller på annat sätt förlorade lagringsmedia.

De flesta av oss sprider ändå våra bilder på sociala media och forum som detta.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Absolut, men jag bara menar att man bör välja en tjänst som man "vet" att man kommer att ha tillgång till i framtiden.
Vad gäller sociala medier så väljer man vilka bilder man vill lägga där, jag tror det är få som laddar upp alla sina bilder direkt till FaceBock etc.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Telenor

När allt kommer omkring är molnet det säkraste sättet att bevara och komma åt sina bilder för en vanlig amatörfotograf. Inte så roligt med diskkrasher, stöld eller på annat sätt förlorade lagringsmedia.

De flesta av oss sprider ändå våra bilder på sociala media och forum som detta.

Gör verkligen de flesta det? :wideeyed:
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

Det räcker att titta in i Facebook för att konstatera hur man handskas med egna bilder. Nästan så man blir mörkrädd!

Det värsta är kanske bilder och video på olycksplatser där människor inte har en chans att protestera.

Mina egna är mestadels naturbilder och då spelar det mindre roll trots att någon knyckte en bild för att tävla med. Jag blev bara lite smickrad.
 
Toppen