• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Teleco Flatsat Classic, SVT BORTA.

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Hej.
Som rubriken lyder så har SVT försvunnit för mig tycker inte jag hittar någon befintlig tråd med samma problemställnig, dock kan min sökförmåga vara av det sämre slaget.

Uppdaterade firmware förra veckan här :
Telecogroup/Teleco - Support

Allt annat fungerar som det ska, har Canal digital med CAmodul men får inte in SVT.

Snälla är det någon som vet vad som behövs göras?
Kan det vara så att jag behöver byta huvud på tallriken?

Mvh Andreas
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Svt har ändrat frekvens och gått över till HD, det finns en tråd om detta. Vad ni behöver göra beror på vad den nuvarande utrustningen klarar.
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Var hittar du den tråden?
Hittar bara en tråd där man pratar digital antenn jag har satellit.
Ang HD så är alla andra kanaler också HD så det verkar inte vara något problem.

Mvh Andreas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes minst et par tråder om dette problemet, om antennen klarer å stille seg på Thor gruppen så forsøk å gjøre et kanalsøk. CD har slukket de gamle standard oppløsning kanalene og flyttet HD til en ny frekvensgruppe. Et søk bør finne kanalen, neste problem er om tuneren klarer kompresjonen for HD.
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Jag har gjort ny kanalsök och hittar allt utom SVT 1 och 2.
Parabol är från 2013 och boxen till detta sitter i ett skåp och heter teleco black box.
Tv'n är från 2016 och den är en Go Camp.
Jag använder mig av en ca-modul som heter CI+.

Spec:
information:
GoCamp 22” LED Flat HD TV med trippel tuner, DVB-C / T2 / S2 är speciellt framtagen för användning i husvagnar och husbilar. TV´n har inbyggd mottagare för marksänd DVB-sändning och för satellit-TV via parabol. Högblank svart kabinett. 230V / 12V kabel ingår. Spänningstolerans mellan 10-14,5 V. Specifikationer: • DVD-spelare • MPEG 4 Digital • DVB-S2 • DVB-T2 • CA-modul (CI+), plats för kortläsare Boxer, ComHem, Canal Digital • USB PVR – tidsförskjutning, inspelning • 2 HDMI och PC ingång • Scart uttag • Automatisk kanalsökning • Flerspråks OSD (On Screen Display) • Text-TV-minne 1000 sidor • Insomningstimer • Fjärrkontroll • Dimension utan fot (BxHxD): 516 x 315 x 44 mm • Dimension med fot (BxHxD): 516 x 355x 135 mm. • Vikt: 3,7 kg med fot / 3,5 kg utan fot.
 

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
På Telenorsat.com hittar du frekvenser (frekvensgrupper) för samtliga deras utsändningar inklusive de olika SVT kanalerna (regionala).
Sidan har en sökfunktion för kanal. Söker du SVT visas frekvens och övrig data för samtliga regionala utsändningar, både SVT1 & 2.
Jag har också en Teleco och fick göra manuell sökning inom några frekvensgrupper för att få in alla kanalerna. De flesta hittades via automatisk sökning.

1°West channels | Telenor Satellite
 
Senast ändrad:

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Ok! Bra!
Innebär det att du med parabolen och dess mottagare ställer in en Thor kanal när parabolen stannat då söker och tittar du på tv med hjälp att TV mottagen och dess fjärrkontroll??
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Boxen är i tv'n.
Boxen till parabolen är nog bara någon form av styrenhet.
Jag startar parabolen och väljer Thor i listan på displayen som sitter inbyggd i väggen.
Parabolen söker själv rätt på satelliten.
Sedan startar jag tv'n och väljer satellit och önskad kanal.
(Jag söker kanaler på tv'n och med dosan till dito)
Allt fungerar precis som det ska förutom att det inte finns SVT 1 och 2 men 3an 4an 5an mm fungerar i HD.
Mvh Andreas
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Jag har gjort ny kanalsök och hittar allt utom SVT 1 och 2.
Parabol är från 2013 och boxen till detta sitter i ett skåp och heter teleco black box.
Tv'n är från 2016 och den är en Go Camp.
Jag använder mig av en ca-modul som heter CI+.

Som jag förstått det så har du uppdaterat boxen till satelliten men du har CA modulen i TV:n Go Camp.
Då bör det finnas en satellit- och kanaldatabas i TV:n som måste uppdateras.
 

lasse q

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
4820
Medlemskap
2024
Hejsan
Jag har också teleco men ser genom Viast box. Har uppdaterat 6.5 för Astra ,men du har kanske inte denna satellit. Sedan måste du stänga av telecos egen box .

Jag får ingen bild annars.
Hoppas att det löser sej för dej.
Lasse q
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Nu fungerar det...
Blev tvungen att utöka sökområdet på tv'n när jag sökte.
Tack alla för hjälpen.
Mvh Andreas
 
Toppen