• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tchibo

Lenken

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
16303
Medlemskap
2025
Hej!
Är det någon som har erfarenheter från användning av telekomföretaget Tchibo i Tyskland. Hade problem när jag köpte ett startpaket (OTELO) i en Vodafonebutik som påstod att det skulle fungera efter en timme. Fick inte igång det alls. Försöker nu hitta ett bättre alternativ till vårens resa.

Lennart

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025
Sv: Tchibo

Vi köpte Tchibo en gång och aldrig mer. Lyckades visserligen få igång det men den slukade 15Euro på tio minuter. Ingen i Tchibo affären kunde förklara varför. De gör gott kaffe men internet är väl inte riktigt deras grej.
Vi tog Vodafone istället och det har fungerat klanderfritt under 3 års tid.

Roger&Lana

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tchibo benytter O2 nettet, og om en ikke sender rett sms før en bruker nettet så forsvinner det en har betalt inn før en rekker å tenke. Det er noen år siden jeg brukte Tchibo, gikk ok første runde - neste periode gjorde jeg fel og mange euro forsvant på noen minutter.

Tchibo har bra pris på internet, og O2 har bra dekning, bare Telecom har bedre nett.

Lidl bruker samme nett, men har en bedre løsning på belastning. MEN en må oppgi en gyldig adresse i Tyskland - de sender et brev som en må signere på til denne adressen! Jeg klarte å snakke meg rundt dette via telefonsupport.

Anbefalt er å gå til en telefonbutikk og eksempelvis kjøpe kontantkort i Fonic (sammarbeider med Lidl og har nesten samme pris) eller O2 og få hjelp der til å aktivere og sette i gang kortet. De har de nødvendige blanketter som trengs for registrering og bruker butikkens adresse for den lovpålagte registreringen av kontantkort.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Jag använder Aldi Talk och det fungerar tillräckligt bra. Täckningen av 3G är ju inte så lysande överallt i Tyskland.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Problemet med Aldi er at de benytter e-mobil som er nr. 4 når det gjelder dekning i Tyskland.

Toppen