• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tappad skorstenshatt??? Niesmann

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Ringde Forsbergs i Hyssna för att beställa en tappad skorstenshatt till ugnen.
Uppgav regnummer då kom kommentaren att bilen är importerad och då kan man inte söka i databasen. Kan det vara så eller fattas viljan att hjälpa till. Häggen i ett regnigt Umeå

ThePirate

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13374
Medlemskap
2025
Sv: Tappad skorstenshatt??? Niesmann

:mad: Så dåligt, klart det går att söka, oftast gör man ju det via chassienr, de måste ju ha en databas anknuten till tillverkaren! Dra ett mejl till N+B i Tyskland så får återförsäljaren sig en huting vet jag...

Kanske värt o prova ringa någon annan av serviceställena?

http://www.niesmann-bischoff.com/terfoersaeljare/158/507

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Är det någon speciell hatt för just N+B eller en vanlig Truma rund hatt? I så fall är det ju bara att köpa en i vilken tillbehörsbutik som helst, förmodligen billigare också.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Man kan ju även undra hur många varianter av skorstenshattar de använder, om man vet årtalet på bilen så borde nog utbudet inte vara större än att en intresserad reservdelstekniker :p: skulle kunna hitta rätt.
Eller kan det vara den vanliga hämnden för att man äger en importerad bil..... Ursäkta sidoimporterad.

(Jag tror nog inte heller på att N+B gjuter egna skorstenar, så den borde finnas på annat håll.)

M.v.h. JANKRO.

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026

Borde väl vara kopplat till vilken Truma man har, eller... !?

F

F.d. 55521

Guest

När jag behövde en reservdel till min husbil så fick jag till svar att det inte skulle gå att fixa. Kontaktade en annan årerförsäljare på annan ort och de fixade det på en gång.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det var på min 2008 Flair en Truma hatt, finnes hos alle husvagn og husbil firma som har reservdeler i lokalt lager. Den gangen jeg oppdaget at jeg hadde mistet hatten stoppet jeg hos den første jeg såg og kjøpte ny hatt. Hatten sitter på skorsteinen til Dometic Tec Tower.

bennyja

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2025

Det är klart att det saknas vilja och serviceanda hos företaget beträffande importerade bilar. Det finns massor av exempel på detta.

Ring eller maila fabriken. Fungerar utmärkt med engelska. Mycket bra service.
Tala om för medarbetarna i Polch hur det fungerar i Sverige. Forsbergs är inte generalagenter utan "exklusiva återförsäljare" och vill dom inte sälja reservdelar måste du få köpa via fabriken. Om jag inte missminner mig ingår Niesmann i Hymergruppen och där har man varit fullt på det klara med vad det innebär att vara med i EU sedan närmare 10 år.

Annars får du höra av dig via ett pm.

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026

Hör, hör.

Annars går det säkert att söka på Truma reservdelar världen över via google.

https://www.google.se/search?q=trum...ved=0ahUKEwi7xuLcn7DNAhUDBywKHVLoD_kQ_AUICCgB

Roof Cowl | eBay

Vill inte svenska företag ta tag i det så finns hela världen några fingerslag i närheten.
xa
Svenska företag måste bli mer vänliga, de kan gärna ta ut några kronor mer men se till att vi får våra varor i tid och fixa varor snabbt som inte finns i Sverige. är själv irriterad på ett välkänt företag i branschen som inte uppgett leveranstiden för vissa reservdelar som jag behöver och det ser nu ut som att jag kan kan skrota en resa efter midsommar p.g.a. jag jobbar hela midsommarveckan plus helgen och de grejorna jag beställde över en vecka sedan inte fortfarande ligger i leverans enligt deras sida !!

Gud va trött jag blir på svenska leverantörer, en del av dom verkar tro att vi är till för dem !!!

F

F.d. 53012

Guest

Så lät det alltid om man ville beställa något på fd Östgöta Camping...

Toppen