• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tanklock

F

F.d. 25064

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato Knaus 510
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 JTD
Årsmodell Chassie: 1998
Husbilsfabrikat: Knaus
Husbilsmodell: 510
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1998
Ämnesområde: Ospecificerat

Missat tanklocket vid tankning.
Behöver ett nytt låsbart.
Ingen lagervara i Norrköping. Tips från Fiats representant, kolla i Tyskland.
Någon som har en svensk lösning för mig.

Mvh LillKnaus - CG

M

Mikael R

Guest
Brukar kunna finnas på bilskrotar där det är liknande lock på transportbilarna av Fiat.
Har själv hittat en del delar till min Knaus som jag hade tidigare.

Lycka till Mvh Mikael :)

F

F.d. 55624

Guest
Har haft likadan bil tidigare, vill minnas att den har ett standardlock i vit plast. Förstörde mitt nuvarande (standardlock) genom ovarsam behandling så att de svaga plasthållarna gick sönder. Fick det bytt på BiÖ som även kunde ställa in det nya låset för den nyckel jag hade. Bör finnas hos välsorterade husbilsförsäljares butiker (kostnad ca 150kr).

F

F.d. 25267

Guest
Kolla på bildelen.se eller de större skrotfirmorna. Skruvat.se. Fiat ducato är ju mycket vanlig så det borde finnas tycker jag.

Per

OnsdagsArne

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
14306
Medlemskap
2025
Hej.
Min Fiat Ducato -87 hade inget låsbart tanklock och bensinröret hade heller inga invändiga/utvändiga "plåtar eller hack", som normala bilar har. Firma Lastvagnscenter i Uddevalla (+46 522 17200), som inoficiellt hanterar Fiat, beställde i höstas hem en fungerande lösning. En utvändig halsring med stoppskruv och ett "traditionellt" tanklock med låsbleck. Du har kanske en helt annan modell och i så fall kan jag bara önska lycka till med letandet.

Hälsningar
OnsdagsArne

F

F.d. 50481

Guest
Det är svårt at hitta låsbara lock, men "tjyvarna" bryter ju sönder för större pengar, om de ej kommer in på traditionellt vis, jag fick rådet att sätta in en spiral:yes: i röret istället. Det finns sådana på vanliga tillbehörsbutiker. Hoppas du slipper "tjyvar" :rolleyes:!

Toppen