• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tango?

H

hianders

Guest
Jag har fått flera inbjudningar att gå med i Tango. Vad innebär Tango och jämfört med Skype? Törs man ladda ner i datorn?

Inger

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tango?

Tango og Skype har nesten samme funksjonalitet, men i Tango benyttes hovedsaklig telefonnummer som ident - selv om du kan logge på med facebook også.

Har ennå ikke hat mer enn en chat med knarrevik over Tango.

H

hianders

Guest

Om man vill ladda ner Tango till mobilen, är det möjligt och hur gör man då?

Inger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

En väsentlig skillnad är väl att med Skype måsta man vara inloggad för att ringa "gratis" till andra "Skypare" som också måste vara inloggade, vilket inte krävs med Tango. Skype drar alltså mer ström!

Jappe

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har fått flera inbjudningar att gå med i Tango. Vad innebär Tango och jämfört med Skype? Törs man ladda ner i datorn?

Inger

Absolut!
Tango fungerar ungefär som Viber men med videotelefoni, chat och röstmeddelande. Istället för att skicka SMS pratar man in ett meddelande genom att hålla ned en knapp och sedan sända. Ingen egentlig registrering behövs och ingen inloggning. Man ser direkt vilka som är anslutna i sin telefonlista. Jag har videosamtalat med gott resultat med släkt i Nya Zealand och chattat helt kort med Knut i Australien tror jag. Allt är helt gratis.

Laddas ned och installeras som vilken app som helst!

image.jpg

Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest

Men, jag har en helt "vanlig" mobil, funkar det? Nokia 3720 Classic

Inger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Men, jag har en helt "vanlig" mobil, funkar det? Nokia 3720 Classic

Inger

Med en vanlig smart telefon fungerar den men knappast med en "ovanlig" Nokia.
En ny Nokia med Windows kommer att funka om den inte redan gör det.

Mottagaren måste också ha Tango, du ser i din kontaktlista om så är fallet. Annars kan appen installeras på några sekunder.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Telefonen måste ha minst 3G och båda telefonörerna måste ha Tango för att det ska fungera. Kanske dags att skaffa en androidlur?

Jappe

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det behöver inte vara en dyr statusnalle! Jag köpte en stor "Samsung" i Kina för en tusenlapp. Visserligen åkte jag på vissa avgifter men det blev ändå mycket billigare än att köpa den här med eller utan abonnemang.

Ett alternativ är detta på Tradera! Du har några minuter på dig, Inger!

na2.JPG

Jappe

PS. GB köpte en androidlur för 380 spänn på Tradera igår. Meningen är att hon ska kunna använda Tango på husets router, alltså WiFi-uppkoppling. Det behövs inte ens ett simkort i telefonen. Hon har också laddat ner Tango i datorn. Vi har provat och det fungerar utmärkt!

Jappe

Senast ändrad:
H

hianders

Guest

Tack för tipset Jappe, men vi vill nog helst klämma och känna på en ny Pad-phone. Men, det lutar nog åt att det blir något dylikt!

Inger & Hasse/hianders

F

F.d. 52994

Guest

Alla verkar nöjda med Tango, men inte jag . Jag och min kompis provade att samtala men det lät som om vi satt inne i ett tomfat, fruktansvärt dålig kvalitet. Det kanske är nåt fel med inställningarna ?
Jag håller mig till Skypen

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Mina samtal med Tangosamtal har funkat mycket bra framför allt vad det gäller videokvalitén. Som alltid vid IP-telefoni fordras bra uppkoppling.

Toppen