• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Takmonterad AC

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025
Hej!
Funderar på att montera en takmonterad AC.
Tänkte kolla i Tyskland när vi ändå åker ner på semester framöver.
Någon som har något tips på var man kan köpa och få den monterad i Tyskland?
Tror det blir betydligt billigare därnere :spinny:
Ha det gott!
Hasse & Gisela

Home-car

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2025
Sv: Takmonterad AC

Hej
Vi köpte och monterade en Dometic B2600 i Flensburg på Skandic Webshop. Vi bokade tid för köp och montering hemifrån. De talar danska, varför skrev på svenska till dem. Vi gjorde detta 2011. Det kostade 18 000 kr monterat och klart. I Sverige kostade samma produkt 28 000 kr utan montering. De monterade anläggningen medan vi väntade. Det tog ungefär 3 timmar.

nvh
Home-car

F

F.d. 58892

Guest

Jag gav 18000 kr för en B2600 för några år sen från campingvaruhuset och googlar man nu hittar man den för 21750 kr oprutat i Sverige, hittar ingen för 28000 kr.. Sen har ju nya modeller kommit nu med så beror på vad man vill ha..

Home-car

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2025

Idag tar Scandic Webshop mellan 10 - 14 000 dkr för sina Ac. Vad monteringen kostar vet jag inte. 28 000 kr var en helt korrekt uppgift när vi köpte vår. B2600 var klart mycket dyrare än B2200 som de flesta köpte. Jag tror att du kan ha blandat ihop dem.

F

F.d. 58892

Guest

Då har priserna förändrats en del nu då i och med prisbilden på nätet, men så kan det ju vara och går säkert att hitta billigare nedåt, men som sagt prisbilden är annorlunda mot 2011 även i Svedala..

Toppen