• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

takfläkt i bodelen

inger47

HBK Medlem
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2026
nån som har satt dit takfläkt i sin husbil
...fick en offert från en firma...11500 kr....såg på nån hemsida att fläkten (finns visserligen många sorter) kostar 3 till 4 tusen, som då¨är 40*40....kan väl inte vara så svårt att fixa själv....eller

Det finns några filmer på youtube som visar montering av Maxxfan. Vi har precis monterat en Carbest Vanvent. Monteringen av takluckan/fläkten var ganska enkelt. Det klurigaste var att dra fram ström så att det såg någorlunda snyggt ut

Bilagor

Har nyligen installerat en men limmade fast med sikaflex ville inte sätta skruv I taket.Sen gäller det dra ström vi har queen säng vi kan höja o sänka elektrisk 2.5 kvadrat kabel dit tog ström där.
Lyckades behålla gamla nederdelen med mörkläggningsgardin.
Maxxfan ser priser på 4390kr på nätet.

Jag har gjort installationen på två bilar med maxxfan enligt installationsanvisningen. Båda skulle vara enkla att stoppa i befintlig 40cm x 40cm. En Fiamma och en Heki, men Fiamman var typ 39x39 och Heki 44x44. Med andra ord är det bra att vara beredd på lite extra fix. ☺️

Tillbaka
Toppen