• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tack för att ni såg min TV-antenn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

tony o nette

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2026
Efter flera mil med TV-antennen på alldeles för hög höjd så var det en
(av ca5) HB som gjorde mej uppmärksam på detta när vi möttes i
Jönköping-Hjo trakten på väg norrut den 23/7.

Jag vill härmed tacka denna HB:s förare/passagerare för denna fina gest.
Hoppas ni är med i HBK. Ha en bra sensommar.
//Tony

Sv: Tack för att ni såg min TV-antenn.

Hola
Men hur det kan bli En påminnelse vid ratten om antenn , klossar , stödben , luckor m,m har jag men det kommer med åldern.
// Bosse

Hola
Men hur det kan bli En påminnelse vid ratten om antenn , klossar , stödben , luckor m,m har jag men det kommer med åldern.
// Bosse

Hej Bosse! Kul att se att du/ni är aktiv på HBK. Hoppas att allt är bra med er.
Jag har fördelat kontrollerna på mina medpassagerare. Nette har vissa saker som skall stängas/ låsas och dottra har vissa. Vi brukar ha en skylt på ratten men vi glömde sätta dit den när vi stannade och då glömdes ju TV-antennen också. :):)
Ha det gott. //Tony o Nette

Det går ganska enkelt att skapa ett larm som piper/tjuter om motorn startas och antennen är uppe. Antingen monterar du en magnetkontakt bredvid antennröret och fäster en magnet på stången. Sedan kopplar du kontakten till strömmatning från cigaretttändaruttagets strömförsörjning i instrumentbrädan och en summer eller dylikt.

Vi knöt en röd rem runt ratten när antennen åkte upp på vår förra hb som hade upphisningsbar antenn. Funkade bra.

Utomordentligt bra med en rem på ratten. Bättre än den lilla lapp "antennen" vi brukar lägga intill tv:n. Under årens lopp har man sett en och annan antenn upphissad och förgäves uppmärksammat föraren men fått en vinkning till svar.

Under årens lopp har man sett en och annan antenn upphissad och förgäves uppmärksammat föraren men fått en vinkning till svar.

Denne förare lutade sig framåt och pekade upp i luften så det var inte så svårt att lista ut att något var fel.
Funderade en kort sekund på vad som var fel på mitt tak sedan blev det koll i backspegeln, gaspedal släpp och tvärnit (nästan). :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen