• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tablet som nothäfte

F

F.d. 53078

Guest
Min son fick en tablet i julklapp som visar noter. När man spelar sá lyssnade den och bytte sida. Hans aparat gick i sönder och ficken ny och finare pá garantin. Problemet är att den är tom och letar efter samma notsheet editor.

Man kunde ställa in den till olika instrument och den lyssnade sá att han slipper att byta notsidorna till Violin Sax flöjt piano och Fagott. Gitarrnoter klarade den inte utan att betala. Spelade han fel blev det skuggan röd.

Är det nágon som vet hur jag fár tag i denna igen Andriod 4'0
Snälla nágon som vet vad jag kan ladda ner igen ?

Hade lovat till fler föäldrar

Bilagor

• kindle-muse-beeth-oven-284x300.jpg
    kindle-muse-beeth-oven-284x300.jpg
    16 KB · Visningar: 495
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tablet som nothäfte

Bildet er ikke av den tabletten tror jeg. Det ser ut som en Kindle DX muligvs modl 2.

Har du søkt på play.google.com - music notes app, mulig du kjenner igken noe der.

F

F.d. 53078

Guest

jag har sökt i timmar pá google men hittar inte just hans.

Jag köpte den i en musikaffär för 250€ men själva tableten kostar bara 150 sá programmet kanske kostar en hundring.

Denna byter sida efter spelningen automatiskt, men det fungerar bara med instrument som inte tas accord pá. Alltsa inte i en orkester, men det gár att koppla en fotpedal i USB kontakten som et tangenttbord

Bryssel har nu som fÖrst i várlden en liknande eller samma

Bilden ávan är en pdf reader som yar noter, men är inte lika dan.

https://www.youtube.com/watch?v=2Njte0nI-48

I

Ice-Man

Guest

Hittar ingenting, allt vill bara lura mig att ge mitt mobiltelefon nummer.

Hittade dock en helt annan link som ser liknande ut,men är inte samma.
Beethoven virus (ViolÃ*n) | MuseScore.com

Noterna kunde vara pdf eller midi

Ingen här som spelar?

Juan, jag vet att det finns massvis av folk här som spelar både med och utan noter. Din förfrågan är dock "ganska" specifik :)

Har du provat att kontakta dem där du köpte den första plattan för att fråga vad programmet hette?

Kanske någon av dessa?:
https://play.google.com/store/apps/...xLDEsImFpci5jb20uY2xlZnR1dG9yLmNsZWZ0dXRvciJd

https://play.google.com/store/apps/...lt#?t=W251bGwsMSwxLDEsImFpci5NdXNpY25vdGVzIl0.

https://play.google.com/store/apps/...EsImNvbS5hdGVra2llLm11c2ljc2hlZXR3b3Jrb3V0Il0.

Ähh, jag vet inte, det finns ju en hel flock att välja mellan!

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Var det en Android platta?
Loggade ni in med google konto på den? isåfall kan man ju kolla via inställningarna för google vilka appar man köpt och använt..

//Freddy

F

F.d. 53078

Guest

Företaget har gátt i konkurs och ägaren har flyttat tillbaka till Venezuela.
Pojken fick den helt färdigprogramerad med tusentals noter till hans önskade instrument. Nár den inte gick att sätta pá sá visade jag generalagenten fakturan och dom skickade en mycket dyrare som kompensation.
Om jag inte hittar samma sá kommer jag att köpa ett tangentbord och bygga om till en fotknapp som bläddrar blad. Men jjag hittar ite noter i pdf utan att betala höga priser.

Det var en Andriod 4.0 Samma som den nya plattan.
Det enda han behöver är notläsare och massa noter mest för violin och Sax. Piano och gitarr finns det mängder av och i hans rum har han en 42" monitor ávanför sitt piano kopplat till Synthesia.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ojj, dette ble problematisk - preinstall er ikke synlig i google shop om det i det hele er kommet inn den veien. Mulig det er installert som en apk fil rett i systemet, ikke umulig at det er programvare som aldri har vært tilgjengelig gjennom normale kanaler.

En google søk med god beskrivende søkning på engelsk eller spansk kan gi deg en pekepinne til utvikleren (språk etter hva som var i den app dere mistet). Har ved noen søkinger funnet at det er endel apps for sheet music violin, men om de blar sidene automatisk kan ikke jeg se og jeg spiller ikke selv.

F

F.d. 53078

Guest

Till slut sá instalerade vi noter i PDF format och pojken gick med i en musikklubb där han kan ladda ner noter.
Systemet som han hade i sin gamla tab hittar vi inte eller nágon som känner till det. har nnu köpt ett billig tangentbord sov vi plockar i sönder och sätter 2 knappar för bläddring av sida med foten.

Jag tror att med detta kommer flera roliga saker inom kort tid. Snart kommer alla orkestrar att ha det. Inte bara bryssels symfoniorkester utan oksá skolor och privatpersoner.

Bilagor

• Tomas violin.jpg
    Tomas violin.jpg
    1,1 MB · Visningar: 2
Toppen