• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Ta sig in utan nyckel till Adria Twin -2014, Fiat Ducato (olycka)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anders Eliasson

HBK Intresserad
Inlägg
20
Kommun
Täby
Sonen har lånat husbilen och råkat ut för en olycka utanför husbilen i Spanien. Oförmögen att göra något själv på ett tag. Den låsta bilen är transporterad av bärgare till närmaste uppställningsplats ute i ödemarken. Den är låst och larmad och nyckeln är borta och kommer inte att återfinnas. Troligtvis finns en extra nyckel gömd inuti bilen. Flyger ner nu på måndag 22/3. Behöver ta mig in i bilen för att komma åt personliga tillhörigheter och sen köra hem den när det blir aktuellt. Larmet går att larma av manuellt när man väl är inne i bilen. Det är en plåtis med Ducato karossens standard dörrar.
Vad behöver jag ta med mig för verktyg för att enklast komma in i bilen utan att göra någon skada ?
Om någon ger tips här och ni har andra tips så är jag intresserad av dem också om något av dem inte funkar.
Om denna fråga är olämplig att svara på här, skicka ett mail till mig om ni har några tips som funkar så är jag jättetacksam på hur man enklast kan gå till väga. (eliasson.anders@gmail.com)
/ mvh Anders
 
Senast ändrad:

Anders Eliasson

HBK Intresserad
Inlägg
20
Kommun
Täby
Super, det är en plåtis, låter nästan för enkelt. Det skall jag absolut prova. Vore skönt att slippa ringa på någon lokal firma väl på plats då de flesta är dåliga på engelska och jag bara kan typ ”la cocaina” och ”Pablo Escobar” på spanska.
 

Anders Eliasson

HBK Intresserad
Inlägg
20
Kommun
Täby
Den här forumtråden ligger i ett öppet forum. Undvik detaljerade beskrivninga av hur man tar sig in i låsta bilar utan att det märks.

MVH
HBK Web
Absolut, det förstår jag. Fick precis ett tips här och har tagit till mig det. Tycker det är helt berättigat om det redigeras av admin eller författaren av det inlägget. Jättetacksam för tipset iaf.
 

Anders Eliasson

HBK Intresserad
Inlägg
20
Kommun
Täby
Kan inte bärgaren hjälpa dej ?
Kan de säkert, men den är redan bärgad till en uppställningsplats för bärgade fordon. Vet inte vad det finns för hjälp där eller om det finns bärgare när jag kommer dit som kan hjälpa mig. Så tänkte att om jag får några tips här vilka verktyg som behövs så kanske jag grejar det själv. Det vore enklast för mig och billigast. Men just nu så bryr jag mig inte så mycket om pengar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen