• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ta med mottagaren i husbilen

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hej
Vi har en UFO Marine Digital antenn samt en motorstyrd Omnisat Maxview B2555 som jag aldrig använt utan kör med Ufo antennen , men nu till min undran vi har en parabol på fritidsfastigheten med viasats programutbud , kan man ta med kortet och mottagaren och koppla in den med scartsladd i 12v tv:n ??? Har aldrig tordats prova utifall man sabbar nånting i installationen i husbilen , mottagaren går på 220v o uttag finns i hb:n

Sv: Ta med mottagaren i husbilen

På Ominisat boksen er det en antenne utgang - muligens henger det en koaks kabel på denne som du kobler til antenne inngangen på viasat boksen.
Nå gjennstår bare å finne Astra 4A for å kunne se Viasat programmene. Omnisat Maxview B2555 er en halvautomatisk antenne, så du må gjøre endel av søkejobben selv.

Tillbaka
Toppen