• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömning av gråvattentank

F

F.d. 30161

Guest
Vi är nyblivna husbilsägare till en Adria 660 SP -12. Efter några korta resor har vi kommit underfund med hur det mesta fungerar. Något som vi dock fortfarande är osäkra på är hur man tömmer gråvattentanken. Vi har testat att vrida på en liten spak i ett skåp i garaget och då har det sipprat ut vatten under bilen, men det kommer troligtvis inte från gråvattentanken? Vi har även sett att det finns ett vred på vänster sida snett under bilen. Någon som kan hjälpa oss nybörjare med hur man gör?
 

Magnus & Delfin

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
9423
Medlemskap
2024
Sv: Tömning av gråvattentank

Har Ni kollat i instruktionsboken? Där finns mycket att läsa och lära om ens egna fordon.
Och sedan har vi detta förnämliga forum, och jag är säker på att ni kommer få många goda råd om det mesta.
Till sist; Välkommen till klubben! Väl mött på vägarna, ställplatserna och kanske en och annan camping!:)
 
F

F.d. 30161

Guest
Sv: Tömning av gråvattentank

Tack! Vi har köpt bilen i Tyskland och hittar inga instruktioner om detta. För övrigt fick vi en mycket bra genomgång av säljaren om hur olika saker fungerade men just detta glömdes nog av!
 

Magnus & Delfin

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
9423
Medlemskap
2024
Sv: Tömning av gråvattentank

Vi hade också en instruktionsbok på tyska, och det var lite bekymmer med det i början.
Fick tips här på forumet om att kontakta tillverkaren, i vårt fall Bürstner, och efter mail med dem skickades en pdf-fil över till oss innehållande den svenska varianten.
Kanske en väg för er att pröva?
Vår kran för tappning av gråvattnet sitter bakom bakhjulet på vänster sida som kommer från undersidan synlig tank (liknande en bränsletank). Hur er ser ut vet jag inte men pröva att öppna kranen lite och testa!

Lycka till!
 
F

F.d. 55509

Guest
Sv: Tömning av gråvattentank

Hej. Jag har en Adria 660 SP - 2010. Jag tömmer gråtanken med ett vred bakom vänster bakhjul. Tror att jag har instuktions böcker i datorn som jag kan maila dig om du vill.
Mvh "Spiken"
 
Toppen