• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömma fast toalett-tank?

Knasiga

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Boden
HBK-Nr
20916
Medlemskap
2022
Någon som har tips eller finns det någon bra sida där man hittar en förteckning över ställen i Svergie där man kan tömma fasta tankar till toalett?
Har hittat en lista med tömningsstationer på nätet men den verkar inte stämma.
Tex Lyrestad har tömning för fast tank enl den men inte enl sportklubben som driver ställplatsen.

Behöver hjälp!
 

willep

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25731
Medlemskap
2024
Någon som har tips eller finns det någon bra sida där man hittar en förteckning över ställen i Svergie där man kan tömma fasta tankar till toalett?
Har hittat en lista med tömningsstationer på nätet men den verkar inte stämma.
Tex Lyrestad har tömning för fast tank enl den men inte enl sportklubben som driver ställplatsen.

Behöver hjälp!
Samma problem så jag köpte en macerator pump. Nu kan jag tömma med slang i vilken wc som helst.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ja husbilsklubben sin oversikt burde være best, om dere finner feil meld i fra så det kan bli oppdatert. Trykk på Husbilsplatser i den blå linjen på toppen og velg hvilken type tømmingsplass du søker. Det som er aktuellt for faste tanker er markbrunn. Når du trykker søk kommer karytet opp med nærmeste plass (litt kult for meg som er 20 000 km luftveien fra allt). Ta og med valget tømmingsplass så slipper en unna noen stellplatser hvor det kun er tømming for gjestene.
 
Toppen