• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Tätningslisten till luftintaget under motorhuven på Fiat

T68

HBK Medlem
Inlägg
935
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej!
Försöker lite förgäves hitta en reservdel i form av tätningslisten som sitter runt friskluftsintaget och tätar mot motorhuven på en Fiat Ducato 2012 med 130-motorn.
Förmodligen för att jag är dålig på att söka och inte riktigt vet vad den kallas för.
Hittar bara turbotätningar, packboxar och annat krafs.
Tacksam för tips, reservdelsnummer, länkar osv!
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.020
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Hej!
Försöker lite förgäves hitta en reservdel i form av tätningslisten som sitter runt friskluftsintaget och tätar mot motorhuven på en Fiat Ducato 2012 med 130-motorn.
Förmodligen för att jag är dålig på att söka och inte riktigt vet vad den kallas för.
Hittar bara turbotätningar, packboxar och annat krafs.
Tacksam för tips, reservdelsnummer, länkar osv!
Har du frågat en Fiatverkstad?
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Alla fiat som är äldre brukar ha en list som inte räcker hela varvet runt utan har en öppning på flera centimeter riktad framåt.
Har aldrig förstått om listen krympt med åren eller eller om det ska vara så.
Det borde medföra att man suger oljeluktande luft från motorrummet rakt in i kupen.
Har funderat på om man inte på skroten kan ta en tätningslist från bagagerumskanten för nästan inga pengar.
 
  • Gilla
Reaktioner: T68
Toppen