• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tätningslist utvändigt Dethleffs

Dan-tomas

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
26688
Medlemskap
2024
Hej, jag har en Dethleffs 5881 som jag måste byta de utvändiga tätningsliserna som sitter i aluminumskenorna som förbinder tak & sida.
Listen är svagt rundad och kan väl vara ca 10 mm bred.
Är det någon som vet vart man köpa sådan?
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
328
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Om det är den gummilisten som jag tror så kan du fråga runt på de flesta större husvagns husbils firmor..säljare.. den är mest till för att täcka skruvar..utseende sak. Något kanske den skyddar också. Jag har bytt de flesta på min äldre husbil. Den listen fanns på flera ställen..de hade hemma. Säljs per meter lite olika pris o lite olika kvalitet tyckte jag.. jag tror priset var ung 10 15 kr per meter. Finns att köpa i Tyskland. Leta på internet.. men du får tag i den enligt ovan..o det är bättre för då kan man köpa några meter först o prova med. Det finns ett särskilt verktyg av plast som de använder... skaffa ett sådant för t ex en skruvmejsel repar lätt.
 
Toppen