• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tätningsfunderingar

Gusenm

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Östersund
Hej, jag behöver lägga ny fog i takskarven på min Reimo-påbyggnad (plast-plåt). Vilken produkt rekommenderar ni? Har kikat på Sikaflex 522 och 591 samt TEC 7. Sikaflex kräver primer men inte Tec7?
 
Senast ändrad:

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Bostik 1590 kan väl vara ett alternativ
1590 är väl en butyl som aldrig torkar riktigt och främst ska användas för dold montering som under lister, runt fönster och luckor m.m. Jag fattade frågan som om man ville ha något tätningsmedel som härdar men ändå är elastiskt då ytan kommer att vara synlig.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Där jag använt Tec7 (tätat en läcka och limmat solpaneler) så tycker jag det fungerat riktigt bra. Dock bara några år gamla limningar så svårt säga hur bra det funkar över längre tid.
 

Gusenm

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Östersund
1590 är väl en butyl som aldrig torkar riktigt och främst ska användas för dold montering som under lister, runt fönster och luckor m.m. Jag fattade frågan som om man ville ha något tätningsmedel som härdar men ändå är elastiskt då ytan kommer att vara synlig.
Ja, det är en skarv som kommer vara exponerad för UV, regn mm. Ville lägga upp en bild men det var inte det enklaste i det här forumet.
 
Toppen