• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Tätning

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
ett par fogar med tätningsmedel har släppt, har börjat skära bort resterande för att lägga dit nytt medel, frågan till er på forumet vad ska man använda för märke, det ska vara tätt elastiskt och vit det är en synlig fog mellan hytt och bodel, husbilen är en Rapido år 2017
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Danalim 292. En MS polymer (utan silikon). Lika som Sika men normalt billigare. Dessutom ett Danskt företag som ger överskottet i bolaget till föreningar i Danmark. Sånt gillar jag :). Produkten finns i vit, grå, svart. Har ni frågor om sånt så PMa mig. Jobbar med bland annat sånna artiklar så kunskap finns det gott om. Startar eget i höst och kommer då att ge Husbilsklubben extremt bra rabatter. Kommer att sälja industriförnödenheter och då i huvudsak, kem, slangar, gummimattor och slipmaterial. En massa annat oxå, men dessa produktområden kommer jag att lagerföra.
Ola
Ps. Anledningen till start av eget är för att min arbetsgivare valde att justera kostnaderna på enheten i norr (läs sparken). Jag å en kollega fick stryka på foten. Kan dock branschen extremt bra så det jag skulle gjort redan för länge sen blir nu aktuellt HAHAHA.
Kramar från ett soligt Kåge (1mil norr om Skeå) 1588868374574.png
 
Senast ändrad:

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
566
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hej låter bra att få lite rabatt.
Åker med jämna intervaller till Ske-å och hälsar på bror i Ursviken, skönt att åka "hemåt" ibland.
Kommer ni att ha butik man kan besöka för att få råd och köpa era produkter?
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Hej låter bra att få lite rabatt.
Åker med jämna intervaller till Ske-å och hälsar på bror i Ursviken, skönt att åka "hemåt" ibland.
Kommer ni att ha butik man kan besöka för att få råd och köpa era produkter?
Inte butik till en början. Startar ensam och första året går åt till att besöka tidigare kunder. Räknar med en anställd och butik år 2-3. Wessly känns bekant. Inte så att du gick på Örjansskolan som jag? P äldre bror å R yngre om jag inte minns fel. 64a å 71a ungefär?
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
566
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hej, jag gick i Burträsk och slutade nian 1975. Sedan flyttade jag söderut.
Tillbaka i Ske-å 81 och gick på Medlefors ett par år. Sedan söderut igen. Så känner inte dina bröder eller dig, tyvärr. Wessly är ett alias.
Men gillar att besöka Ske-å.
 
Toppen