• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Täthetskontroll

Göran A

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Lerum
HBK-Nr
152
Medlemskap
2024
Hur många fortsätter att täthetskontrollera sina
husbilar när garantitiden har gått ut
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Täthetskontroll

Hej hoppas det är fukttest du menar så tror "hoppas" jag att de flesta gör de
de blir lite lättare å hålla nere de stora fuktskadorna om du upptäcker de i tid
å den da du ska sälja e de nog skönt å slippa att höra att du får byta hela sidan på bilen å du hade ingen aning om de
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: Täthetskontroll

Instämmer helt med förgående talare!:yes:
 

telijej

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2024
Sv: Täthetskontroll

Hej! Jag kontrollerar själv min Hymer ungefär varje kvartal.

På 80-talet gjorde jag misstaget att köpa en ny husvagn av ett visst svensk märke. Trots att jag betalade massor för få den torr misslyckades det och jag tog över jobbet själv. Då skaffade jag en kapacitiv fuktmätare för att följa utvecklingen av inläckagen. Problemet var dock för stort och jag bytte in vraket mot en beg. 75 hkr. Kabe husbil efter 9 år. Den lyckades jag hålla någorlunda torr genom att vaka över begynnande inläckage.

Nu har jag en Hymer 1997 med 6 års täthetsgaranti. Efter garantins utgång har haft kollen själv och peppar,peppar ännu inte haft problem med inläckage. Det jag haft problem med är att kondens på fönstren runnit ner på en skarv i väggbeklädnaden och sugits in där. Det var dock en bagatell.
Jan-Evert
 
Toppen