• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tänkeluan fick åka på idag

M

Mekanikern

Guest
Hej!
Spännband mellan framdörrarna är väl bra men lite klabbigt att ha tillsammans med gardin i förarhytten.

Så då kom jag på en rätt bra lösning tyckte jag att spärra framdörrarna på som jag vill dela med mig av.

Vår bil är en Fiat Ducato -01 men man kan säkert tillverka liknande till andra bilar med.

Plåt är 2 mm ,tar vad man har hemma.

Skall bara målas vita så blir det nog bra


// Berne
 

Bilagor

  • DSC_1068.JPG
    DSC_1068.JPG
    432,6 KB · Visningar: 15
  • DSC_1071.JPG
    DSC_1071.JPG
    703,9 KB · Visningar: 12
  • DSC_1074.JPG
    DSC_1074.JPG
    553,6 KB · Visningar: 11
  • DSC_1075.JPG
    DSC_1075.JPG
    452,1 KB · Visningar: 12
  • DSC_1077.JPG
    DSC_1077.JPG
    437,8 KB · Visningar: 12
  • DSC_1079.JPG
    DSC_1079.JPG
    556,2 KB · Visningar: 8
  • DSC_1080.JPG
    DSC_1080.JPG
    659,9 KB · Visningar: 11
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Tänkeluan fick åka på idag

Tyvärr en lösning som knappast avskräcker "riktiga tjuvar". Lika lite som spännband skyddar mot dessa.
det "normala" tillvägagångssättet är att den lilla framrutans gummilist kapas med en kniv, sedan är det lätt att sträcka in en hand för att skära av spännband och eller manövrera låsanordningen.
Ett separat lås av typ HEO eller kedja med lås mellan dörrarna krävs för optimalt skydd mot inträngning genom framdörrarna. Låt även gärna gardinerna hänga i ett läge som inte helt hindrar insyn så att inkräktarna redan vid rekogneceringen inser att det blir en besvärlig uppgift. (och väljer en lättare bil)
Det bästa skyddet är absolut ett bra larm som aktiveras innan åverkan sker på bilen.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen