• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tändningslås stänger av ibland.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Har en Fiat 2,3L 130hk 2010 som börjat få problem med att tändningslåset stänger av ibland när jag kör i ett gupp.
Det verkar som det är ett rent mekaniskt fel på spärren och inte att någon av nycklarna tappar kontakten.
Någon som har varit ute för detta problem och har en lösning?

Polarissnö

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
487
Medlemskap
2025
Sv: Tändningslås stänger av ibland.

Hej
Jag lämnade vår bil på första service i förra veckan. När jag hämtade den sa de att jag helst skulle skulle plocka av lite nycklar på knippan. Jag hade startnyckel, dörrnyckel larmdosa cykelnyckel mm på samma knippa. Det händer att de får byta tändningslåset ibland för att det blir för tungt sa de.
Hasse

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi hade samma problem innan vi bytte fjädrar, vid genom slag stannade
motorn.Har inte inträffat efter bytet.Jag tror att krockskyddet hoppade in.
HaDe Hasse

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2025

Jag var på service i förra veckan och då bytte dom tändningslåset för det ingick i en kampanj från Fiat, så det gjordes gratis.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Nyckel med fjärrkontroll är stor och det är lätt att man slår i knäet och skadar den. Inte genomtänkt utformning även om det kanske inte har hänt i detta fall.

Toppen