• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Täckning norra delen av Sverige?

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Vi ska upp till bland annat Överkalix om en månad och kommer att köra E45 upp. Därför undrar jag vilka mobil operatörer som egentligen har täckning norr om Luleå och längs E45? För tillfället har vi tillgång till Telenors och TREs nät (TRE via Wifog), hur långt klarar vi oss på detta? Jag antar att det bästa är Telias nät, brukar vara så på landet (utom just där vi bor...).

Ni som bor norrut eller ni som under sista året varit uppåt, vad har inför erfarenheter?

masse52

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
9379
Medlemskap
2025
Sv: Täckning norra delen av Sverige?

Hej.
Är där uppåt varje sommar. Frugans bror har stuga utmed Vindelälven.
När vi kör in på vägen dit slocknar, Telenor och Tre. Det enda som är igång är Telia´s nät. Utmed de stora vägarna brukar det mesta fungera faktiskt.

Mvh Mats:music-icon::music-icon::mcride:
:)

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025

Så länge du kör efter dom stora vägarna funkar det mesta.

Men om du ska vara säker så är det Telia som gäller samt även i viss mån Tele 2.

/Leif

F

F.d. 52919

Guest

Bror min bor i Kalix coh dit är jag varje sommar, kör alternativt 45:an och E4.
Inga problem med Telia norr om Östersund och Sundsvall! Brukar bl.a stå 3-4 veckor nedanför Åsarna utan kontaktsvårigheter!

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Tack för bra konkreta svar!

Det låter som jag misstänkte, det är bäst att skaffa sej nåt kontantkort eller liknande som går på Telias nät... Finns det fler alternativ än Telia och Halebop?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Net1 fungerer også et godt stykke vekk fra de store veier, sist jeg kjørte i de området så hadde jeg mobil med norsk abo og dermed roaming i alle svenske nett. Telia var det siste som døde av mobilnettene, men det var nesten ingen steder hvor vi ikke hadde internet via ice.net (Net1 i Norge). Regner med at det er blitt noe bedre dekning på ordinære nett nå - dette var 4 - 5 år siden.

Toppen