• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Synpunkter på Husbilsplatser

F

F.d. 297

Guest
Tyresö;

:) Hej Gunnar! Detta var en bra sida där man får veta vart man får stå samt övernatta. Vi är mycket ute och åker korta sträckor nu på helger för min make jobbar i veckorna. Å det kan vara skönt att ta en tripp bara runt Stockholms län. Vi bor i Täby brukar åka till Trosa Hamn där man får stå över nätter på 8 dagar med el eller utan el duschar finns bastu finns samt handkappvänligt är det handikapptoalett finns. Där har vi stått mycket i våras för vi hittade inga andra ställen just då. Men en helg nu för ja kanske en månad sedan så var vi ute och åkte runt lite då vi hittade i Strängnäs vid hamnen sedan var i Mariefred där kunde man också pakera och sova över. Sedan gjorde vi en runda ner till Vimmerby en liten omväg genom Linköping Kisa sedan i Vimmerby sedan fortsatte vi ner till Västerviks hamn där hade dom börjat med att man kunde stå och sova över men där hade dom gjort en stor miss. På dagen kostade det pengar att stå sedan på kvällen över natten kostade det inget sedan hade gjort pakeringsrutor aldeles för nära så man stod aldeles inpå varandra och det finns ju regler att det ska vara minst 4 m mellan husbilar samt husvagnar i alla fall på campingarna är det så. Men detta ämne var man kan stå är väldigt bra när man är nybörjade att fricampa i alla fall även för många andra med husbil samt husvagn.

Med vänliga hälsningar
Anita o Risto:music-icon:

F

F.d. 297

Guest
Ställplats Värmdö

Hej ett bra tips som man aldrig vetat om annars.

Mvh
Anita o Risto Täby

F

F.d. 297

Guest
Husbilsplatser - Upplands Väsby

Hej! Bra att du tog upp höjden då är det inget för någon husbil våran är över 3 m något. Det var ju lika med färgorna. Vi var ute på en tur nere i Söderköping så åkte vi ner till Stigeborg tänkte åka den vägen hem men det kunde vi glömma vi var för höga för färgan så vi fick vända och åka den vanliga vägen hem. Det är sådant man inte tänker på ibland fast det är våran andra husbil nu men den förra åkte vi inte med så mycket då vi inte hade den blekaste aning om fricamping som vi tycker är så mysigt då man träffar andra människor med samma intressen.

Mvh
Anita o Risto i Täby

F

F.d. 7569

Guest
Sv: Husbilsplatser - Upplands Väsby

Hej Anita o Risto

När det gäller färjan vid Stegeborg så är det bara vid färjans "förarhytt" som höjden är begränsad till ca 2,40 (eller nåt sånt). Om man står på andra sidan så går det bra. Vi åkte över i helgen, vår bil är 3,10 och det gick hur bra som helst.

//Roger

F

F.d. 297

Guest

Hej! det var ett vägmärke på bommen där det stod max 2,5 m högt säger min man här. Jag såg inte märket eller tänkte på det eftersom jag inte kör. Kan det vara så att dom har fler färgor som går? Men jag har för mig att det finns bara den färgan som går över där. Vi får prova att åka andra vägen vi med får vi se om vi kommer med när du kom över med lika hög bil.

Med varma hösthälsningar
Anita o Risto i Täby

F

F.d. 7569

Guest

Hej.

Det är lite lurigt det där. Men som jag skrev ovan så gäller höjdrestriktionen bara vid färjans "förarhytt". När vi åkt över - från Stegeborg till norra sidan - så fortsatte vi mot MEM utan problem.

//Roger

F

F.d. 297

Guest

Hej igen Roger! Ja detta är lite lurigt eftsom min man är någa att läsa alla skyltar i trafiken. Men vi får göra ett försök igen det ska ju bli fint väder i helgen säger de som vet metrologerna men man vet aldrig. Vi var också på väg ner till Menn fast det skit sig. Men vi har ju varit där förr men ändå. Hoppas vi ses någon gång någon gång någonstans? Har ni planer att åka ut i helgen eller? Vi har väl tänkt oss någonstans där solen lyser.

Med varma hösthälsningar
Anita o Risto Täby

F

F.d. 7569

Guest

Imorgon ska jag till Lasse 125 & pyssla med deras mobila bredband, därefter hämta Kristina på jobbet, åka till pappa och tillsammans med min svåger (HBK 1880) köra jordfräs i 2 av pappas rabatter. När det är klart åker vi troligen till Svärdsklova - mellan Nyköping och Trosa. Där ska vi lyckliggöra omgivningen med lukten av surströmming. Välkomna!

//Roger

Toppen