• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Jag har haft Sygic i ganska många år, jag har för mig att jag betalde något för att få tillgång i all framtid.
Den senaste tiden har dom ”jagat” mig och vill att jag skall uppgradera mig till Sygic Premium till en årskostnad.
Är det någon som gjort uppgraderingen och är det till det bättre?
Christer
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag har haft Sygic i ganska många år, jag har för mig att jag betalde något för att få tillgång i all framtid.
Den senaste tiden har dom ”jagat” mig och vill att jag skall uppgradera mig till Sygic Premium till en årskostnad.
Är det någon som gjort uppgraderingen och är det till det bättre?
Christer
Det Premium ger dig, som jag förstått det, är att du kan uppdatera kartorna varje månad. Jag har också en "lifetime" prenumeration i grunden och är nöjd med den.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Det Premium ger dig, som jag förstått det, är att du kan uppdatera kartorna varje månad. Jag har också en "lifetime" prenumeration i grunden och är nöjd med den.
Så är det för mig också. Tycker det räcker med var tredje månad med premium som jag har. Premium+ verkar bara ha månadsuppdatering av kartorna som mervärde vad jag kan se.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Premium+ prenumerationen inkluderar:
1. Röstguidad navigering med körfältshänvisning, Sygic leder dig till rätt körfält och visar dig korsningen med markerade körfält och avfarter. Det är enkelt att byta fil på okända vägar och du missar aldrig din avfart.
2. 3D-Kartor av hela världen i offlineläge, med kartuppdateringar varje månad Hastighetsbegränsningar Sygic visar alltid nuvarande hastighetsbegränsningar och kommande förändringar i hastighetsbegränsningarna. Du får tydliga varningar, både synliga och hörbara, när du överskrider hastighetsbegränsningen.
3. Mobila fartkameror* Appen varnar dig om kommande mobila fartkameror under din rutt. Du kommer att ha tillräckligt med tid för att justera din hastighet.
4. Trafikinformation i realtid* När det uppkommer en försening längs din rutt, får du automatiskt förslag på en snabbare rutt.
5. Anslutningsbarhet till CarPlay Anslut din iPhone till bilens skärm och använd pekskärmen eller knapparna för att styra appen.
6. Skyltigenkänning Använd din telefons kamera för att skanna vägen framåt och känn igen faktiska hastighetsskyltar, även vid temporära vägrestriktioner.
7. Real View Navigation Den här AR-funktionen använder din telefons kamera för att visa navigeringsinstruktionerna över vyn från din bil.
8. Head-up Display Säkrare bilkörning på natten, HUD projicerar navigeringen direkt i ditt synfält på bilens vindruta. Head-up Display fungerar när det är mörkt och inga andra enheter behövs.
9. Dashcam Spela in vad som händer på vägen medan du kör. Videon sparas automatiskt, i händelse av en olycka.
10. Cockpit Den här funktionen övervakar din G-kraft, bilens lutning och höjdnivån.
11. Bränslepriser* Information om priser på bensinstationer längs din rutt i realtid.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Massa onödigt lullull men ännu inget stöd för egna poi:s I Sygic. Suck.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Premium+ prenumerationen inkluderar:
1. Röstguidad navigering med körfältshänvisning, Sygic leder dig till rätt körfält och visar dig korsningen med markerade körfält och avfarter. Det är enkelt att byta fil på okända vägar och du missar aldrig din avfart.
2. 3D-Kartor av hela världen i offlineläge, med kartuppdateringar varje månad Hastighetsbegränsningar Sygic visar alltid nuvarande hastighetsbegränsningar och kommande förändringar i hastighetsbegränsningarna. Du får tydliga varningar, både synliga och hörbara, när du överskrider hastighetsbegränsningen.
3. Mobila fartkameror* Appen varnar dig om kommande mobila fartkameror under din rutt. Du kommer att ha tillräckligt med tid för att justera din hastighet.
4. Trafikinformation i realtid* När det uppkommer en försening längs din rutt, får du automatiskt förslag på en snabbare rutt.
5. Anslutningsbarhet till CarPlay Anslut din iPhone till bilens skärm och använd pekskärmen eller knapparna för att styra appen.
6. Skyltigenkänning Använd din telefons kamera för att skanna vägen framåt och känn igen faktiska hastighetsskyltar, även vid temporära vägrestriktioner.
7. Real View Navigation Den här AR-funktionen använder din telefons kamera för att visa navigeringsinstruktionerna över vyn från din bil.
8. Head-up Display Säkrare bilkörning på natten, HUD projicerar navigeringen direkt i ditt synfält på bilens vindruta. Head-up Display fungerar när det är mörkt och inga andra enheter behövs.
9. Dashcam Spela in vad som händer på vägen medan du kör. Videon sparas automatiskt, i händelse av en olycka.
10. Cockpit Den här funktionen övervakar din G-kraft, bilens lutning och höjdnivån.
11. Bränslepriser* Information om priser på bensinstationer längs din rutt i realtid.
OK!
1. Men jag upplever att jag får den navigeringen redan idag.
2. 3D- kartor av hela världen kan jag vara för utan. Hastighetsbegränsningarna får jag redan nu. Inklusive de inställbara varningarna.
3. Får redan idag info om fartkameror. Mobila fartkameror rullar polisen i hela Europa ut dagligen vid vissa vägavsnitt. Det har inte Sygic någon susning om.
4. Får det redan idag!
5. Finns redan. Däremot är inte versionen Truck & Caravan kompatibel med vare sig Apple Carplay eller Android Auto. Det är man förbannat dåliga på att informera om.
6. Njae, det kräver en helt annan installation.
7. Samma sak här.
8. Den HUD kan du skapa när du vill utan Premium +. Men det kräver också att du installerar telefonen som projektor.
9. Samma igen. Kräver att du monterar din telefon som kamera. Då fins det betydligt smidigare färdiga lösningar.
10. Cockpitmöjligheten finns i alla Sygic versioner.
11. Njae..., finns betydligt säkrare appa om detta är av värde.

Jag gillar Sygic. Har använt appen i många år på separat platta, som komplement till bilens inbyggda navigator. Men jag bedömer att Premium + inte ger mig något mer än vad mitt gamla livstids abonnemang gör. Förstår att Sygic vill utöka inkomsterna. Man har ju sålt en jäkla massa livstidsuppdateringar.
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Jag håller med dig, med undantag för Truck&Caravan, den är mycket sämre. Den egentliga fördelen med Premium+ är de månatliga kartuppdateringarna.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Jag gör så här:
- letar reda på platsen jag vill navigera till i HBK:s ställplatsapp
- klickar på knappen ”Välj navigator app”
- klickar på knappen ”Navigera hit med Sygic v.18” (jag har iPhone)

Då öppnas Sygic med en rutt till platsen i HBK:s karta.
Jo så gör jag också (eller går från Locus Maps till Sygic).
Men det jag främst saknar är att se ställplatser dyka upp på kartbilden när man är ute o kör för att lite snabbt o spontant kunna stanna till.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jo så gör jag också (eller går från Locus Maps till Sygic).
Men det jag främst saknar är att se ställplatser dyka upp på kartbilden när man är ute o kör för att lite snabbt o spontant kunna stanna till.
Jag tycker Sygic har fungerat bra i standard version, men under senare tid har jag problem med att kartprogrammet stängs ned någon kilometer innan destinationen, någon annan som har detta problem?
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Jag tycker Sygic har fungerat bra i standard version, men under senare tid har jag problem med att kartprogrammet stängs ned någon kilometer innan destinationen, någon annan som har detta problem?
Inget jag drabbats av. Dock väldigt störigt med den ständiga reklamen för premium...
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.876
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Precis. Som flera andra har jag en sådan lifetimelicens med 3st kartuppdateringar/år. Misstänker att det är vi som "bombas" med reklam att uppdatera till premium.
Så är det nog, jag har slutat använda min lifetime sygic, pga denna bombning av reklam, tänker inte betala mer, så bra är inte den appen.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Kanske får börja kika på alternativ. Vet dock inte vilka andra navigeringsappar för Android som funkar i landskapsläge och har lika bra offlinestöd som sygic. Har en Androidstereo.
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Tack för alla svar!
Jag är också nöjd med den version jag har och det fungerar, jag använder en ipad som gps, det jag tycker är bäst med Sygic är kartbilden när man kör man ser mycket på sidan av den väg man kör och hur det ser ut längre fram på vägen.
Jag använder den mest så att vi lägger in slutmålet vilket ofta är en ställplats från husbilsklubben sedan läser min fru på en karta och väljer vägar som inte alla kör på och ibland blir det smala grusvägar.
Jag har märkt några gånger att den stannar som någon skrev om tidigare jag funderade om Sygic gör något för att tvinga oss över till Premium+ eftersom dom inte tjänar så mycket pengar på oss som betalat en engångsavgift.
Reklamen får jag via mail inte i appen.
Christer
 

LeifE

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
UPPSALA
HBK-Nr
3372
Medlemskap
2025
Massa onödigt lullull men ännu inget stöd för egna poi:s I Sygic. Suck.
Finns info här om hur man lägger till poi till Sygic.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
909
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Finns info här om hur man lägger till poi till Sygic.
Hmm, undrar om det där funkar för Sygic GPS Navigation?
 
Toppen