Zlatko Schneberger
FD HBK Medlem
Det har kommit nya kartor till Sygic så dom är nerladdade på surfplatta och telefonen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har du betald version eller kör du gratis? Kör du gratis då får du inte allt som man får om man betalar livstid licens för lite pengarOptimismen var nog förutfattad beträffande sygic försökte få in BoErs fil med ställplatser blev bara ett felmeddelande. Lade upp en rutt på andra sidan norrköping och den skickade ut mej på motorvägen en stor om väg runt hela Norrköping minst dubbelt så långt och en väg jag aldrig åker, inget annat gps varken maps Igo eller annat har föreslagit den vägen och den var inställd på snabbaste vägen. Tetade snabbaste vägen till Linköping och det var en omväg på en mil, brukar testa det på gps och de som visar på en omväg på en mil är inte bra omöjligt att köra in det även om gps säjer att det skiljer bara 5 minuter men då är det i vart fall ändå inte snabbast. Med husbil kan man ändå inte tjäna mycket på motorvägen eftersom 110km blir väldigt dyrt att köra.
Någon som har några tips på något riktigt bra?
Har nu brugt Sygic truck i 1 år, fungeret rigtigt fint i Sverige og Danmark. Får altid 3 ruteforslag at vælge imellem![]()
Finns till android telefonFinns inte med android telefon?
Mitt bästa är en co-driver med kartbok i knät och vetorätt. Allt annat har kommit till korta. Åtminstone vid landsvägskörning.Optimismen var nog förutfattad beträffande sygic försökte få in BoErs fil med ställplatser blev bara ett felmeddelande. Lade upp en rutt på andra sidan norrköping och den skickade ut mej på motorvägen en stor om väg runt hela Norrköping minst dubbelt så långt och en väg jag aldrig åker, inget annat gps varken maps Igo eller annat har föreslagit den vägen och den var inställd på snabbaste vägen. Tetade snabbaste vägen till Linköping och det var en omväg på en mil, brukar testa det på gps och de som visar på en omväg på en mil är inte bra omöjligt att köra in det även om gps säjer att det skiljer bara 5 minuter men då är det i vart fall ändå inte snabbast. Med husbil kan man ändå inte tjäna mycket på motorvägen eftersom 110km blir väldigt dyrt att köra.
Någon som har några tips på något riktigt bra?
Tack såg det nuFinns till android telefon
Visst, men är man singel åkare då blir det svårt med kartbok i knätMitt bästa är en co-driver med kartbok i knät och vetorätt. Allt annat har kommit till korta. Åtminstone vid landsvägskörning.
Fel å fel men oftast är det fel på användaren och inställningar som denne har gjort ..pratar av egen erfarenhet ,skall man ha kort sträcka på IGO då gäller det att ha is i magen för till sist hamnar man på en åker och inte farbart väg.Har hänt mig nyligen (september) i norra Tyskland ,när IGO ville att jag skulle svänga dit ..aldrig i livet sa jag och kollade på inställningen och där var den kortaste vägen inställd.Det var bara att ändra och då visade den farbara vägar igen.Så kort väg men lång tid att komma från A till B indikerar att något blir galet i alla fall om man åker husbil !Jag har väldigt svårt att acceptera att ett gps program ska visa mej fel och där har Igo sin absoluta styrka som det verkar efter att ha forskat lite. Varför kan man inte få något som är bra på allt? Hur svårt kan det vara. TomTom kartor är ju lika men det blir fel ändå beroende på app Igo gör nästan aldrig fel men sygic direkt via lite test. Om maps var ett riktigt fullvärdigt navigeringsprogram och de byter ut den där aggressiva kvinnorösten så hade den varit bäst.