• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sygic eller Copilot live??

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Jaha, så har man blivit med en Samsung Tab2 10,1.
Jag blev irriterad på att det inte gick att ladda ner POI-filer i min Navigon 7310, och nu är frågan vilket navigeringsprogram jag skall välja till plattan.

Som jag förstått det så går det inte attt ladda ner filer i Navigon för Android. Synd för navigeringen har fungerar bra på navigatorn, och så har man ju lärt sig gränssnittet.

Med sygic har man ju fria kartuppdateringer, hur det är med Copilot har jag inte hittat på deras hemsida. Det verkar vara si och så med uppdateringar och vad de kostar.
Det är synd att Copilot Truck är så dyr annars hade det varit et självklart val.

Ja jag vet att det finns tidigare trådar om detta (jag har läst dem alla men är fortfarande tveksam.

//W mellan två (tre?) hötappar.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic eller Copilot live??

Prova Sygic, den är faktiskt riktigt imponerande!
Visserligen använder jag iPad men jag skulle tro att appen är den samma till Android. En bra sak är att inlagda POI syns på skärmen vid körning.

Jag har också CoPilots nya version som visserligen förbättrats men inte till Sygics nivå.

Hoppas att Samsung kommer med en uppdatering då den enligt test i Mobil verkar ha fått sirap i maskineriet.

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag laddade ner Sygic och det enda problemet är att det går inte skriva adressen man skall till .

Hur rätt jag än stavar blir sökordet fel .

Så irriterande att jag funderar på att ta bort det och "förlora" kostnaden för programmet .

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jag laddade ner Sygic och det enda problemet är att det går inte skriva adressen man skall till .

Så irriterande att jag funderar på att ta bort det och "förlora" kostnaden för programmet .

Märkligt. Har köpt Samsungs Galaxy Tab 10.1. och installerat Sygic, helt utan problem. Föreslår att du ominstallerar!

I vår iPad har vi Navigon installerat. Rent spontan känns Sygic modernare, ett snyggare grafiskt användargränssnitt.

Det enda jag saknar från Navigon. är de tre olika ruttförslagen som man får presenterat när man lägger in en ny adress. Men det är möjligt att även det finns i Sygic, har inte lärt mig den riktigt ännu.

F

F.d. 25168

Guest

Har inta funnat en adress sygic inta kan finde i sverige och danmark :)
tryk inta på forstörrelsesglasset

Tryk på dom 3 linjer nederst til högre, välg land, by väg och nr :)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag har en Samsung Galaxy S3 och jag går in på land stad och gata .

Så blir det se högst upp till höger och jag stavade rätt , visserligen är rättstavningen okay men det är långt ifrån alla gånger den stämmer med hur jag trycker .

klicka på bildfilen .

Bilagor

• Screenshot_2012-08-11-16-50-49.jpg
    Screenshot_2012-08-11-16-50-49.jpg
    9,5 KB · Visningar: 77

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025

Jag använder Sygic på iPad o är mkt nöjd m det.
Är gammal TomTom användare o känner mig bekväm m Sygic.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Sygic är väldigt bra och fin visning men jag blev lite irriterad på at den stavade som den ville men det kanske inte är 100% kompatibelt med Samsung Galaxy S3 .

F

F.d. 4220

Guest

Sygic är väldigt bra och fin visning men jag blev lite irriterad på at den stavade som den ville men det kanske inte är 100% kompatibelt med Samsung Galaxy S3 .
Kan problemet ligga i keyboardappen? Jag har en annan telefon, men hade också problem med stavningsförslag (lite överallt, inte i Sygic som inte är installerad på telefonen...). Då läste jag om Swiftkey och installerade det. Sedan dess har jag inga problem med felgissningar.

//Stefan

Toppen