Tommy Dynér
HBK Medlem
Bild: Smålands Turism
Vi har tidigare noterat att Glasriket fått EU-stöd för att utveckla husbilsturismen och nu kommer Smålands Turism och presenterar sin sommarkampanj, som skall få oss att vända kylaren mot Småland, ställa in GPS’n på en ställplats i Jönköping eller Kronobergs län.
Man vill att Småland skall vara det naturliga semestermålet, i Visit Smålands kampanj “Småland blir det!”, som visar upp landskapet från sin bästa sida.
“Vi drar inte bara nytta av naturen utan också av kända varumärken från Småland, till exempel från Astrid Lindgren- och Utvandrararvet, men med en modernare känsla. Det finns nog knappast någon i Sverige som inte har något hemma som har sitt ursprung i Småland.” Berättar Helene Berg VD på Smålands Turism.
Navet i kampanjen är webbplatsen guide.visitsmaland.se, som är full av guider från influencers och inspiratörer och där besöksnäringsföretag kan listas helt utan kostnad.
Bland annat kommer matkreatören Lisa Lemke att upptäcka Småland tillsammans med sin familj och lokala influencern Linnéa Rolfsson inspirerar genom sitt Instagramkonto Hemlikheter. Tävlingscyklisten Elna Dahlstrand kommer att ta med programledaren och artisten Nassim Al Fakir på ett mountainbike-äventyr och reseexperten Lottie Knutson återupptäcker sin barndoms Småland.
Här hittar du massor av förslag till utflykter, sevärdheter och äventyr i Småland.
Smålandsguiden – Upptäck dina småländska skatter
Småländska skatter är en kampanj med Visit Småland som avsändare. Bli guidad till dina guldkorn med Smålands skatter.
guide.visitsmaland.se
Tommy