• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

svt world vs slingbox

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Vi planerar att övervintra i sydspanien till vintern. Vi vill kunna se på nyheter och andra program på tv. Jag undrar vilket som är bäst, svt world via parabol eller slingbox via internet. Vilka erfarenheter har ni som har provat alternativen?

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: svt world vs slingbox

Jag rekommenderar slingbox. Campingarna har wifi (ofta dåligt) men du kan skaffa mobilt Masmovil 10 Gb/mån för 35 Euro (går på orange).

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Slingbox kräver Internet, och 10 GB räcker väl inte till så värst många dagars streaming. Så det beror på om du kommer att finnas på en plats med skapligt bra Internet, och hur mycket du får/kan ladda ner.

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029

Vi kör Slingbox sedan många år och är mycket nöjda. Oftast via Wifi där vi tycker det blir utmärkt bild även vid lägre hastigheter. GSM G3 o G4 funkar utmärkt men vid G2 så kan det bli många pauser för buffring.

Vi tillbringar halva året i Grekland och sätter stort värde på att ha våra hemmakanaler med oss. Hälsar Björn o Lena

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Jag vill förtydliga mig med att vi har varken slingbox eller parabol just nu.
Kan man sänka bildkvaliten på slingboxen för att minska datamängden via internet?

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

En fråga.
Med slingbox, måste man då se TV-programmen på datorn eller kan man se dem på TV i husbilen.
Vad behövs eventuellt för att kunna se programmen på husbilens TV?

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Går det att ha slingbox när vi har kanalkort till kabel-tv i tv..har aldos ingen extern box?

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Du ser den i datorn, men vill du titta på TV får du köpa en HDMI kabel och dra från datorn till TV:n

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029

Jo, i bilen tittar vi på en padda och tar upp bild o ljud till TVn via en liten trådlös "äpple tv burk". Funkar perfekt.

Jag tog en bild just nu som jag hoppas jag lyckas bifoga. Den är från bokhyllan här i Grekland. Från vänster Sagem ADSL, Sagem Internet radio som bl.a. Ger oss svensk P4, Samsung ministereo för bättre radio o TV ljud, gammal bärbar PC för Slingboxmottagning med alla hemmakanaler och till sist en stor BenQ skärm för TV bilden. Detta ger oss svenska radio o Tv kanaler med stor bild o fylligt ljud.

Vi har använt parabol under många år, med varierande resultat. Eftersom vi ändå alltid försökte ha internetsignal med oss så var steget inte långt till Slingboxen. Slutligen så var det Knarrevik som "Paddifierade" oss.

För oss som delvis lever i Grekland så är det kul med lite morgonTV i vardagslivet, hälsar Björn o Lena

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Visningar: 2
Toppen