• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svetsning....Rostskydd..?

F

F.d. 30354

Guest
Hej....Jag la ut en tråd om stänkskydd till husbil...Jag har köpt stänklappar på Swedol...600x400 som jag kommer att skära till...Har svetsat ihop takjärn som vi har i rörbranschen.... Dom är förstärkta och kommer att monteras under husbilen på dom bärande "balkarna"....Min fråga är ....Hur rostskyddar jag järnen som jag har svetsat på...Har bränt bort galvskyddet med elsvets OK 48.00....:confused:

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Svetsning....Rostskydd..?

Hej....Jag la ut en tråd om stänkskydd till husbil...Jag har köpt stänklappar på Swedol...600x400 som jag kommer att skära till...Har svetsat ihop takjärn som vi har i rörbranschen.... Dom är förstärkta och kommer att monteras under husbilen på dom bärande "balkarna"....Min fråga är ....Hur rostskyddar jag järnen som jag har svetsat på...Har bränt bort galvskyddet med elsvets OK 48.00....:confused:

Underredsmassa!

Men det hade nog varit smartare med ett par skruvhål istället.

Wallströmarna

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2027

Hagmans zinkfärg. Innehåller MYCKET mer zink än sprayalternativen. Lite dyrare men du får ett helt annat skydd på det svetsade området.
>Blasse

F

F.d. 30354

Guest

Helt rätt...Jag ska skruva fast den i "balkarna" under husbil...:)

Toppen