• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svetshjälp i göteborg!?

F

F.d. 551

Guest
Chassiefabrikat: Peugeot
Chassiemodell: J5 -86
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2.0 diesel
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Husbilsmodell: Ombyggt skåp av kabe
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej husbilsvänner! Jag och min husbil är på besök i göteborg och passande nog har avgasröret gått av ca 3cm innan andra ljuddämparen (ej pga rost). Det går att köra men låter förstås en del och avgaser kommer förmodligen in i bodelen. Vilket inte känns så bra...

Med ett stålrör på max 40mm i ytterdiameter och ca 60-70mm långt som placeras inuti i fogen tror jag det mha en svets går att få till en schysst lagning som håller. Röret lär jag kunna fixa på en järnhandel (?) men skulle behöva lite svetshjälp. Därför efterlyser jag en vänlig själ omkring göteborg som har tillgång till svets och skulle kunna tänka sig att hjälpa :) all hjälp och tips mottages ytterst tacksamt!
Vänliga hälsningar Anneli och Peggy Peugeot

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Hej.
Jag föreslår att du tittar på skarvrör från Biltema. Dom har en serie 98-010 till 98-014 som är väldigt bra. De är dubbelväggiga och går t.o.m. skarva rör med olika diameter om man samtidigt har rejält med monteringspasta!
// Göte J

Toppen