• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

svensktalande import

• Startad av Startad av porobach
  • Startdatum Startdatum
P

porobach

Guest
Efter som man inte är speciellt bra på Tyska, jag skulle villa
ha adress till tyska försäljare som talar Svenska

Tack på förhand

Sv: svensktalande import

Dom meste handlare pratar engelska.
Jag är säkert, att dett finns manga. Naer du taenker att handla i nordtyskland eller i Hamburg-bygden kan jag recommandera handlare.
Du kan e-poste till mig: wolke-henstedt@t-online-de.

MvH
Wolfgang

Sv: svensktalande import

Hej
Hittade din adress via Husbilsklubben. Du vet hur man gör för att importera bilar från Tyskland. Jag har ev. köpt en Niesmann 74 årsmodell 2010, i Hannover, första registrering 03-2010, den har gått 590 mil.
Bilen säljes privat. För att slippa momsen i Sverige skall bilen ha varit registrerad i 6 månader och vara körd i minst 600 mil, om jag har förstått de svenska reglerna. Om detta stämmer blir det svårt att köpa bilen av en privatperson, pga. momsen som jag måste betala i Sverige och en privatperson(säljaren i Tyskland) kan inte lyfta av momen ? Har jag rätt?
Har du något bra förslag hur jag skall hantera detta?
Vilka papper skall följa med bilen när jag köper den?
Tacksam för svar
Hälsningar
Arne Olofsson

Tillbaka
Toppen