• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svensk som hjälper till i Tyskland

F

F.d. 10088

Guest
Hej alla
Vi har köpt en husbil i Tyskland.
Det är rätt mycket arbete och tid som åtgår till detta, skall man dessutom åka ner och besiktiga bilen så fort man hittat ett objekt så tar det mycket tid i anspråk.
I Tyskland finns det många husbilar att köpa och pris och skick varierar ilikhet med utbudet. Vi insåg rätt så snart att vi måste ha hjälp av någon som bor i Tyskland.
Vi hittade Leif som är bosatt utan för Stuttgart och är Svensk han hjälpte oss med att åka och besiktiga de husbilar vi var intressarade av.
Leif är mycket duktig tekniskt och hjälper även till med kontraktet och kontrollerar alla papper.
Jag kan på det varmaste rekomendera Leif till er som funderar på att köpa en husbil i Tyskland.
Det är mycket viktigt att man beslutar sig för villken modell man vill ha före man börjar på att leta.
Leif når man på telefonen i Tyskland Telefon: 0049 (0) 2103 581426
Kostnaden ca; 6000;- som vi betalde Leif.
Vi valde att köpa en Dethleffs, I 5942 årsmodell 1999 som endast gått 6500 mil och den köpte vi privat i Tyskland.
Man skall också veta att det är mycket papper och arbete som åtestår före husbilen kan avnjutas i familjens ägo här i Sverige.
Jag kan till viss del vara behjälplig med frågor och svar, om jag har tid över.
Mail peter.andersson@presservice.se
 
Toppen