• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svärmande flygmyror

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026
Nu har de kommit!
Hela taket var idag täckt med flygmyror. :swoon:

Gunnar tejpade ventilerna så de inte skulle ta sig in, så vi får se i morgon hur många som ändå kommit in. Nu tror jag att vi upptäckte dem i tid, annars brukar det vara drivor av flygmyror att dammsugning upp.

:( Carina & Gunnar

Sv: Svärmande flygmyror

Igår fick vi våran husbil halvfylld med flygmyror i Kungälv. Hann inte tejpa igen ventilerna. Vi fick tag på en vattenslang och spolade ner dom från taket! Effektivt!

Hälsar
Yvonne och Jan-Eric

En kompis som bor högst uppe i Orsa 1,7 mil från oss hade en invation, dom kunde inte gå ut, det var i går kväll, vi hade en (1st) flygmyra på hela kvällen :rolleyes:

Det är flygmyretider just nu, har hela biltaket fullt av dem.

Hej
Då hade NI billigt pålägg till kvälsmackan.
/Vidhem

Hej!

Finns det inget aluminium-myggnät monterat i ventilerna? Annars är det väldigt enkelt att köpa sådant i en järnaffär och montera dit själv. - så slipper ni tejpa.

Tillbaka
Toppen