• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svängradie??

Fenix14

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Arboga
HBK-Nr
28966
Medlemskap
2024
Hej!
Har köpt vår första husbil, en Roller Team 2005 7,25 m lång. Nån som vet vilken svängradie det är på den?? Har inte hämtat ut den än, det blir till våren, men börjar bli lite orolig att jag inte kan komma in på min gård med den. Tänkte inte på det när vi köpte den!!!!! Nån som vet?? Mvh Mats&Eva-Maria
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
du får räta vägen du har ju gott om tid innan du hämtar den ! grattis det blir säkert bra ska inte ha så mycke bekymmer !
 
F

Fd.47585

Guest
Hittade denna info i en Fiat Ducato broschyr, Kort hjulbas 11,4 m – Medium hjulbas 12,8 m – Medium-lång hjulbas 13,9 m – Lång hjulbas 14,4 m
 

Fenix14

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Arboga
HBK-Nr
28966
Medlemskap
2024
Vad är det för broschyr leri du har?? finns den att få tag på, och är den för min roller team 2005??
Mvh Mats
 
F

Fd.47585

Guest
Texten i original: Vändcirkel mellan trottoarkanter Kort hjulbas 11,4 m – Medium hjulbas 12,8 m – Medium-lång hjulbas 13,9 m – Lång hjulbas 14,4 m
Hittade i https://www.fiatprofessional.com/co...iat-Professional-Teknisk-data-Ducato-skåp.pdf
alltså inte för din bil direkt, men ger väl en indikation vad du kan förvänta dig. Behöver du exakt för din bil så föreslår jag att åka till säljaren och testa med din bil. Generellt blev jag när vi köpte vår första husbil förvånad hur lättmanövrerad den var, det enda "problemet" är att lära sig att bakdelen svänger ut när man svänger pga överhänget, men det lär man sig ganska fort.
 
Toppen