• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Surfpunkt/Hotspot i Spanien

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Nu är det så smidigt i Sverige, att i stort alla som har en smartphone kan dela Internet med den till andra enheter. S.k surfpunkt/hotspot.

I Spanien går även det bra, men inte med Iphone eller Ipad. Den är blockerad i Spanien. Då behöver man komplettera med en bärbar router eller en s.k. mifi...

Många skaffar ju mobilt bredband via lokalt simkort.

Bra rekommendation är Android mobil som har 2 simkort s.k dual sim. Då kan man ha sitt svenska abb samtidigt man kan surfa och dela surfen på det andra simkortet.

sony-xperiaedualsimblack(192312)_Large.jpg

Sony Xperia E Dual sim Black - Smartphone med möjlighet till dubbla SIM-kort!

Ps! Själv har jag i kombination med dual sim, en mobil router med yttre antenn för att alltid kunna vara uppkopplad.(Ger bättre signal på landsbygden) Men det är jag det. alla har kanske inte samma behov.

Senast ändrad:
L

linde

Guest
Sv: Surfpunkt/Hotspot i Spanien

Jag har en xperia E1, kan man sätta in 2 kort i den? Hittar bara en plats.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Surfpunkt/Hotspot i Spanien

Jag har en xperia E1, kan man sätta in 2 kort i den? Hittar bara en plats.

Dom har olika modeller. Den måste ha ett tillägg i namnet som heter dual sim. Du ser då även en liten klisterlapp längst upp till höger på luren som visar 2 simkort.

Klicka på länken ovan. Netonnet har den för en billig peng, men det finns även andra modeller.

Här hittade jag en film på you tube som visa modellen. där ser man att det sitter bakom batteriet.

https://www.youtube.com/watch?v=WWDVduwenSw

Senast ändrad:
Toppen