Sv: surfplattan en onödig pryl.
Själv använder jag numera Androidplattan till minst 90% av det jag gör via dator/internet. Men det finns några saker som inte funkar på plattan, och några saker jag inte vill göra på plattan.
Det finns en del siter där androidplattor inte funkar fullt ut - till exempel att boka biljett på vår lokala biograf. Där funkar windows perfekt, men med android fastnar jag vid inloggningen. Det finns ytterligare några sådana fall. Ett problem, som numera är tillrättat, var bildinsättning i windows browser här på hbk - man var tvungen att byta browser.
Av andra skäl vill jag inte logga in på min bank eller hos andra kapitalförvaltare med platta/telefon. Förmodligen en helt orationell tanke, men chansen att obehöriga kommer åt den fasta datorn hemma (=inbrott) borde vara mindre än att plattan/telefonen faller i orätta händer. Jag vill inte ha några lösenord kvar i några tempfiler eller liknande i plattan/telefonen, om det kan undvikas. (Sedan har jag i och för sig läst någonstans att mobilt bankid skulle ha högre säkerhet än bankid på fil, så det är på inget sätt självklart. Men magkänslan säger att mobilen/plattan sammantaget utgör en större risk)