• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

surfplatta

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2026
Hej!
God fortsättning.
Jag tittar på surfplattor på nätet, men jag vet inte vad jag skall ha.
Har ni något tips?
Vill använda den även utomlands, vad behövs?
Det är en jungel för en lekman!
Kenneth M

Sv: surfplatta

Bra ide, men berätta lite mer om vad du vill göra med plattan, hur krävande?Endast läsa eBöcker eller redigera filmer?

Vilken typ av mobiltelefon använder du? Funderat på att byta?
Vilket ungefärligt prisläge funderar du på?
Du kommer säkert få bra förslag här, hälsar Björn

Har oxå en Z2 med simkort. Funkar kanon o när vi var i Frankrike i oktober köpte jag ett Franskt simkort, fungerar utmärkt än. Har inga pengar på det nu men får en massa sms från Carrfour så det hålls levande ändå.

Sylvia

En iPad skall vara utrustad med plats för simkort!
Den har GPS-funktion och kan användas med den marknadens bästa navigeringsapp - iGO och dessutom POIViewer för att hålla reda på ställplatser och andra intressepunkter.

Sonys kompakta (Z3 compact) är ju smidiga att ha för navigering, lätta att få på plats. Vattentäta dessutom. Har telefonversionen och är mycket nöjd.

Peter :)

Jag har en iPad mini med simkort. iGo naturligtvis och lite andra användbara appar. Är mycket nöjd med den. Är inne på min andra, den första hade bara 16 GB, det är för lite så nu har jag en med 64 GB. Passar perfekt i benfickan på uniformen också

Jag har en iPad mini med simkort, iGo naturligtvis och lite andra användbara appar. Är mycket nöjd med den. Är inne på min andra, den första hade 64 GB, det var alldeles för mycket så nu har jag en med 16 GB. Passar perfekt i innerfickan på västen också.

Jappe

oj,oj. Tack, detta var mycket på en gång, men jag har tittat på Samsung Galaxy Tab A 9,7 SM-T555 16GB max 128 GB.

Samsung Galaxy Tab 4 10,1 SM-T535 16GB max 64 GB.
Är det så att ipad är bättre än dessa, så kanske man skulle jämföra med samsung.

Användat är ju i första hand och kunna surfa när man är i Hb samt att kunna få in Ställplatser och lite annat.//Kenneth M

oj,oj. Tack, detta var mycket på en gång, men jag har tittat på Samsung Galaxy Tab A 9,7 SM-T555 16GB max 128 GB.

Samsung Galaxy Tab 4 10,1 SM-T535 16GB max 64 GB.
Är det så att ipad är bättre än dessa, så kanske man skulle jämföra med samsung.

Användat är ju i första hand och kunna surfa när man är i Hb samt att kunna få in Ställplatser och lite annat.//Kenneth M

Bra val!

Vilken platta /padda som är bäst tvistar de lärde om. En del föredrar Ipad och dess "operativsystem" och andra t.ex. Samsung med deras "operativsystem". Finns en hel olika trådar gällande detta att kika in och läsa i. Det som jag tycker är viktigt, förutom sim-korts möjlighet är att inte köpa för lite minne då alla appar drar GB och du kommer säkert också använda detta hjälpmedel till en hel del annat om du väljer att köpa en.

Senast redigerad av en moderator:

För några år sedan hade frugan o jag samma funderingar. Vi följde råden från Knarrevik och är mycket nöjda. Vi bytte till varsin IPhone o varsin IPad, sedan dess är vi helt Paddifierade. Musik, bilder, tidningar, surf, mail, navigation, allt funkar perfekt. Telenors SURF50 är ett stort framsteg. Vi kan inte tänka oss någon bättre lösning, hälsar Björn o Lena.

Det siste året har Windows 10 tabletts kommet som en stor utfordrer til de to etablerte platte leirene. Samme OS på telefon, platte, pc og xbox med dertil hørende portabilitet av apper.

For de som virkelig vil utfordre finnes det mulighet for kjøring av apper fra de to andre leirene, men de to servicene som må installeres er holdt tilbake og kun tilgjengelig for utviklere - på lovlig vis.

Vi har både Ipads och Android(Samsung) paddor i olika valörer som både varit och fortfarande är med på resor och jag vill nog påstå att dom fungerar lika bra tekniskt. Dom är lika driftsäkra, samma kvalitet och det finns lika gott om bra appar till båda.

Inbyggd GPS är dock ett krav och där har tyvärr Apple gjort bort sig och inkluderar bara det i de dyraste modellerna med inbyggt 3G/4G(simkort). Det finns heller ingen plats för att bygga ut minnet på Ipads så man bör då dessutom även välja en modell som har minst 32Gb inbyggt. Då blir det onödigt dyrt.

Om priset är helt oviktigt är det bara att låta tycke och smak avgöra helt. Annars fallet valet lätt på en Android av känt märke. Funktion, kvalitet och prestanda är som sagt likvärdigt.

Jag kör med android surfplatta (Sony Xperia Z tablet)
Sambon med Ipad, vi är båda nöjda med dessa,
och dessa är likvärdiga på det mesta, förutom att ipad inte klarar av minneskort.

Men jag köpte nyligen en Asus Transformer T100HAN
Jag håller med Knut, ge även en Windows 10 surfplatta en chans.
Jag är mycket nöjd hittills med min Asus, detta är en "allt i ett surfplatta"

Lycka till

Tillbaka
Toppen