• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Surfplatta

F

F.d. 15776

Guest
Hej.
Tänkte köpa en surfplatta. Sammsung 8 note.
Nu tänker jag stäla en dum fråga då jag är novis när det gäller datorer..
Hur kopplar man upp sig mot internet. Måste det via wifi?
Till datorn har jag ett 4g modem. Kan jag använda det tiill den här plattan?
Bengtl

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Surfplatta

Alla surfplattor har wifi inbyggt. Många kan du också köpa med 3G (börjar också komma 4g). Vilken du väljer är en prisfråga, den billigaste Note 8 (GT-N5110) har bara wifi.

Du kan inte använda ditt 4g-modem direkt i surfplattan. Däremot kan du flytta simkortet till surfplattan och surfa med det.

Alternativt köper du till en router som har plats för att ansluta et 4g-modem. Det finns flera fabrikat som klarar det, men Dovado är väl en av de mer kända.
Då kan du ansluta både dator och surfplatta via Wifi-nätet du får från routern.

//Stefan

Senast redigerad av en moderator:
I

Ice-Man

Guest
Sv: Surfplatta

Via https://virtualrouter.codeplex.com/ kan man dela ut sin 3G eller 4G-uppkoppling så att datorn fungerar som en router. Jag har kört det några gånger och det fungerar fint. Väldigt enkelt att få igång!
Jag föredrar dock att köra modemet i en router (i mitt fall Dovado 4GR) och sedan ansluta till den.

Toppen