• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Surfbräda i taket

F

F.d. 54302

Guest
Hej medlemmar,

Jag är ny här och hoppas jag valt rätt forum till min fråga.

Jag valde för 2 månader sen att säga upp mitt boende, köpa en husbil och flytta in i den. Nu har jag gjort det och bott i husbilen i 1v, och bara älskar det. Tyvärr så har jag ju för mkt saker, även om jag skänkt, sålt och slängt, så behöver jag b.l.a få upp min surfbräda på inner-taket.

Vet ni vem jag kan vända mig till för att bygga ett "räcke" i taket så att jag kan hänga upp brädan på taket? Jag har googlat men vet inte riktigt på vad jag ska googla på. Det är ju nån som kan svetsa men också ha koll på vad för material man ska använda sig av, och om det är lagligt att sätta upp ett räcke där jag vill. Jag bor i Stockholm.

Skickar med bilder.

Trevlig valkväll
surf_2.jpg surf_1.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54302

Guest
Hej,
Tack för ditt svar. Hmm, jag tror det skulle vara svårt då brädan hade åkt fram och tillbaka.
Jag hittade en ide som kanske skulle fungera:
maxresdefault.jpg


Då skulle man kunna ha 2 brädor
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Om det er longboards så trenger du å sikre de så de ikke seiler fremover ved kraftig bremsing. Bodyboard kan muligens transporteres på tvers. Kan og se et problem med å få Boards inn i bilen om det ikke er en plåtis. Oppe på taket finnes det flere muligheter, avhengig av hvilken bil du har så kan det finnes ferdige løsninger.

For mange år siden ble det produsert en husbil med innebygget rom for longboards og seilbrett, har selv hatt en slik.
 
Toppen